Splneny sen


Advertisement
Colombia's flag
South America » Colombia » Bogota
September 3rd 2014
Published: September 26th 2014
Edit Blog Post

Ani neviem, kde zacat. Tak asi pekne po poriadku. Juznu Ameriku som tuzila navstivit vzdy, odkedy si pamatam. Nikdy na to vsak nebola ta spravna prilezitost. Vzdy so si nasla vyhovorku, ako sa tomu vyhnut. Tento rok mi vsak uz ziadna dobra vyhovorka nenapadla a navyse, sef mi necakane schvalil neplatene volno v praci. Fu, co teraz? Okrem toho som pod vplyvom prebudzajucej sa cestovnej horucky kazdemu v okoli narozpravala, kam sa chcem vybrat – z tohto sa uz viac nedalo vycuvat.





S priatelom som sa rozisla pred necelym rokom a samej sa mi do sveta nechcelo. Najst medzi kamaratmi niekoho, kto by chcel absolvovat 4-mesacne putovanie po Juznej Amerike, kazdy druhy den si hladat nove ubytko, spat na poschodovych posteliach (shared mixed dormitory) medzi 12stimi neznamymi suputnikmi, rano si davat studenu sprchu a po skromnych ranajkach vyrazit s 15 kilovym backpackom o kus dalej, tych veru nebolo vela. Vlastne nikto 😉 Dala som si inzerat do cestovatelskej zoznamky na internete (www.dobrodruh.sk / www.hedvabnastezka.cz ) a ozvalo sa mi dievca z Prahy, ktore malo podobne plany ako ja. Absolvovali sme kratky pokec na skype a rychle stretko v Prahe, nech zistime, ci by nam to spolu mohlo klapat. A zdalo sa, ze by mohlo. Kratko po mojom navrate z Prahy sme zakupili letenky (kayak.de) a tym bola cesta specatena.

Moj sen zacal nadobudat realne kontury: odlet s Iberiou dna 4. septembra z Viedne, so 6 hodinovym prestupom v Madride, smer Bogota, Kolumbia.Na cestu som sa zacala pripravovat asi 3 mesiace pred odletom. Postupne som na policu v obyvacke nazhromazdovala veci, ktore by sa mi mohli zist na cestach.


Tu je zoznam niektorych veciciek:

kvalitny backpack + plastenka na vak, ktora sluzi nielen ako ochrana proti dazdu ale aj proti poskodeniu, zaspineniu
2x mobilne telefony (smartphone na wifi + jeden stary telefon na lokalne SIM karty)
vysielackyfotak + 2x baterky +2x pamatove kartyUSB kluc s naskenovanymi dokladmi
Cestovny sprievodca (najlepsie v elektronickej podobe, Kindle)
3x kopia pasu + 1x zalaminatovana farebna kopia pasu
adresy na slovenske ambasady v danych krajinach
moskytieraultralahky spacak + prestieradlo (sleeping bag liner)
repelent (25%!D(MISSING)EET) – oplati sa kupovat v danej krajine
filtracna suprava na vodu
mini pribor
svajciarsky nozik + otvarak na flaselahky hrncekmiska na jedlo
paska na zalepenie cohokolvek
zapisnik na cestymaly slovnik spanielcinyuniverzalny adapter na zasuvky s USB portom
mini baterka + celovka
vlhceny WC papier
cestovny uterak
supravicka na spanie (maska na oci + stuple do usi)
obal na doklady (vodotesny)plastenka
trekove topanky
financna rezerva v dolarochslnecne okuliare + sombrero na hlavu
tenka ladvinka na doklady pod tricko



z liekov som brala napriklad:



fenistil gel na ustipnutie hmyzom
brufen + paralen
liek na hnacky + zivocisne uhliedetralex (na riedenie krvi v zilach, mne na dlhych cestach busom trochu opuchaju nohy)antimalarika (snad nebudu treba)
aspirin 100 (aby sa mi hlava netocila vo vyssie polozenych oblastiach, ako napr. La paz, Quito)


+ palenka domaca na vypalenie cerva aj creva (ja som brala Kohutovicu z Prievidze, este raz vdaka Matke s Karcim !)



Pred cestou sa mi podarilo vybavit este zopar veci:


preventivka u zubarkyockovanie (brusny tyfus, zlta zimnica a hepatitida A+B – v Bratislave sa nachadza klinika cudzokrajnych chorob, kde mi dali aj Medzinarodny ockovaci preukaz)
medzinarodny vodicaksplnomocnenie (generalna plna moc)
zahlasenie docasneho pobytu na webe Ministerstva zahr. veci
inkaso a trvale prikazy cez internet bankingkomercne cestovne poistenieprenajat byt kamaratovi na dobu urcitu – dakujem Mirdo!



Ked uz som zacala brusit cepele na svajciarskom noziku v domneni, ze ma den pred odletom nemoze nic zaskocit, mylila som sa. Len par hodin pred odletom sa mi podarilo zlomit malicek na nohe o hranu postele. ¡Ay, caramba! Takze cesta sa moze zacat! 😉

Advertisement



Tot: 0.109s; Tpl: 0.013s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0447s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb