Hoogtes en laagtes

Colombia's flag
South America » Colombia » Bogota
July 1st 2014
Published: July 2nd 2014

België-Verenigde Staten: 2-1België-Verenigde Staten: 2-1België-Verenigde Staten: 2-1

We gaan naar de kwartfinale!
We zijn er weer klaar voor! Exact 24 uur nadat we thuis de voordeur achter ons hadden dichtgetrokken, kropen we gisteren oververmoeid in bed. De kinderen hadden het schitterend gedaan. Ella had even 'gepowernapt' op de vlucht naar New York. Cas vond zelfs dat overbodig. Tot zijn immens plezier zat er een juf van zijn school bij ons op het vliegtuig én kon hij zo goed als ongelimiteerd naar films kijken. Dat hij er geen lap van verstond, deerde hem duidelijk niet. Ook tijdens de vier uur durende transit leken Casper en Ella onvermoeibaar, maar zodra we op het vliegtuig richting Bogota zaten en de motoren begonnen te ronken, verzonken we allemaal in een min of meer deugddoende slaap.

Onze eerste ontmoeting met Bogota verliep niet meteen vlekkeloos: onze guest house bleek een grote groep aangenomen te hebben waardoor er geen plaats meer was voor ons. Na een discussie, flink wat gesakker van onze kant, nog drie tussenstops in andere hotels die volgeboekt of te duur waren en een ellendig lange taxirit die eindigde met een flinke commissie bovenop de afgesproken prijs belandden we toch nog in een veel te duur, absoluut ongezellig en niet centraal gelegen hotel waar we
Plazoleta RosarioPlazoleta RosarioPlazoleta Rosario

Klaar voor Bogota!
doodmoe in de klamme bedden kropen.

On 4.40u beslisten Cas en Ella dat we maar uitgerust moesten zijn en zijn we aan de dag begonnen. Na een vroeg ontbijt zette een taxi ons af in het centrum. Een wandeling door La Candelaria bracht ons naar de Plaza Bolivar waar Cas de duiven de stuipen op het lijf wou jagen en wij de omliggende gebouwen wat nader bekeken. Met de teleférico klommen we tot een hoogte van iets meer dan 3100 meter voor een leuke wandeling en een prachtig uitzicht over de stad. Na een weinig deugddoende lunch namen we de kabelbaan naar beneden en wandelden we het resterende stuk naar het centrum. Voetbalminnende Vlamingen als we zijn, trokken we om iets voor 15u naar een cafeetje waar de match uitgezonden werd. Terwijl Ella vredig sliep, werd Yves zichtbaar ouder. Casper trok zich van al die koude drukte nauwelijks iets aan en mompelde af en toe de naam van een Rode Duivel die in de match kwam. Het leek mij het gepaste moment om even te gaan reclameren over de misgelopen communicatie met onze oorspronkelijke guest house, die we overigens al deels betaald hadden bij de reservatie. Uiteindelijk liep alles
Eerste stopEerste stopEerste stop

Carrera Bij c
schitterend af: de Rode Duivels versloegen de Amerikanen met 2-1 en de eigenaars van de guest house waren niet te spreken over het gepruts van hun nachthulpje en bieden ons een nacht gratis aan bij terugkeer aan het einde van de trip. Een leuke afsluiter voor een geslaagde dag.

Op duiven jagenOp duiven jagen
Op duiven jagen

Plaza Bolivar
FamilieportretFamilieportret
Familieportret

Cerro de Monserrate
Drie op een rijDrie op een rij
Drie op een rij

Cerro de Monserrate

Tot: 0.389s; Tpl: 0.015s; cc: 26; qc: 106; dbt: 0.3298s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb