Iquique

Chile's flag
South America » Chile » Tarapacá » Iquique
February 27th 2010
Published: March 28th 2010

Speciaal naar iquique gegqqn, omdat dit een van de beste plaatsen in de wereld is om te leren paragliden. De eerste avond mochten we mee gaan kijken naar de paragliders om vervolgens te beslissen of we een cursus wilden volgen. het idee om als mens te vliegen leek ons gewoon fantastisch. de volgende dag vertrokken voor een cursus te volgen, maar jammer genoeg waren de condities niet goed. teveel wind en uit de verkeerde richting. Dit was zo gedurende de volgende drie dagen. Na 4 dagen wachten zijn we dan met spijt in het hart vertrokken.
Toen we daar waren vond er op 27 februari omstreeks 3.30u 's nachts een vreselijke aarbeving plaats in Concepcion met een meting van 8.8 op de schaal van richter. Wij waren ontzettend blij dat we 10 dagen eerder het rampengebied hadeden verlaten. Er is in Iquique de volgende dag een tsunami-alarm afgekondigd, maar deze bleef gelukkig uit.

Tsunami-evacuatieTsunami-evacuatie
Tsunami-evacuatie

Wat te doen bij een tsunami. We zagen dit de dag na de aardbeving in Concepcion toen er wel degelijk een tsunami-alarm was aangekondigd in deze regio
IquiqueIquique
Iquique

een oude tram
BBQBBQ
BBQ

gigantische mosselen, maar niet zo lekker als onze zeeuwse mosselen
Ellen in de stenen potEllen in de stenen pot
Ellen in de stenen pot

geraakt ellen erin...?
Ellen in de stenen potEllen in de stenen pot
Ellen in de stenen pot

Mijn poep geraakt er niet in. poging mislukt!

Tot: 0.098s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 58; dbt: 0.0581s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb