Iquique & Humberstone

South America » Chile » Tarapacá » Iquique
January 27th 2008
Published: January 27th 2008

Autobusem jsem se presunul asi 450 km na severozapad do pobrezniho mesta Iquique. Sjizdime z hor a pod sebou vidim svetla mesta na pobrezi. Na nadrazi jsem odmitnul taxikare a vyrazil do nocnich ulic hledat ubytovani na vlastni pest. Par mistnich mi poradilo jednu ubytovnu pro bolivijce a peruance (=levnou) ale neberou karty a ja mam posledni 4000 pesos v kapse a znova me zlobi karta u bankomatu. Takze nakonec jsem se ubytoval v mirne zaslem a osuntelem hostelu Catedral naproti kostelu. Na recepci je starej pan, podobne osuntelej jako hostel sam. Ubytovani neni zasna lace, ale na druhou stranu cokoli dal hledat v tuhle hodinu nechci. Aspon mam pokoj pro sebe.

Rano jsem vyrazil casne hledat cestovku, ktera by me mohla hodit do osady Humberstone, ale marne. V nedeli dopoledne v tomhle meste nefunguje vubec nic, snad jen taxikari. Iquique se muze pisnit hlavni tridou, ktera jako by vypadla z oka nejakymu jizanskymu mestu na divokym zapade. Mame tu palubu misto chodniku, dvou az tripatrovy dreveny domy s balkonkama. Je tu taky stara tramvaj, ktera ale asi v nedeli taky nefunguje. Nakonec se mi povedlo zjistit, ze do Humberstone je nejlepsi se dostat na vlastni pest. Staci proste ridici autobusu rict, kde ma zastavit a je to.

Humberstone se nachazi uprostred pustiny, je to byvala tezarska kolonie, ktera je vic jak sto let opustena. Dneska je z toho mista udelany muzeum. Na pousti svisti silnej vitr, krome toho stary baraky vrzou tramama a praskaj plechama. Je to hodne prizracny. Mesto duchu, doslova. Spousta reznoucich hal a chatrajicich domu pusobi jako prizraky. Prochazim se touhle kolonii asi 2 hodiny a jsem plnej zazitku. Necham radsi za sebe mluvit fotky. Tipuju ze opet budou rozdeleny na 2 strany, protoze vybirani fotek bylo tentokrat mimoradne slozity.

Nakonec jdu ven na stopa a cekam kdo me hodi zpatky do Iquique. Netrva to dlouho a stavi mi zase nejakej autobus. Tenhle system, kdy busy berou stopare je fakt skvelej. Cesta ktera je asi 60 km dlouha me vyjde jednim smerem na 1000 pesos, coz je zhruba jedna britska libra.

Tak jsem vybiral fotky, zmensoval a pripravoval vsechno pro tuhle kapitolu, a co cert nechtel, zrovna kdyz jsem byl hotovej, tak pocitac v kavarne zamrznul, vsechno mi smazal a moh jsem zacit znova od zacatku. Tohle chce opravdu svatou trpelivost.

Elektrikarova nocni mura IIElektrikarova nocni mura II
Elektrikarova nocni mura II

Oproti tomuhle je to ve Valparaisu slabej odvar :)

Tot: 0.221s; Tpl: 0.012s; cc: 19; qc: 116; dbt: 0.1442s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb