Easter Island - Påskeøen

South America » Chile » Easter Island » Hanga Roa
December 26th 2013
Published: December 27th 2013

Påskeøen - verdens natur og kultur arv - fredet ved Unisco og det forstår man godt. Scenariet er ikke mindre end fantastisk, bjergtagende, uforståeligt og helt igennem imponerende! Øen er en stor naturpark, med kun 2500 fastboende indbyggere. Øen er verdens mest isolerede sted, ligger 4000 km fra Sydamerika midt i Stillehavet - nærmeste naboer er Tahiti og New Zeeland. Statuer sa høje so... Read Full Entry

Photos are below

1st January 2014

Inspireret på en sådan måde at....
Hej Mette & Niels, endnu en gang nyder jeg ligeligt jeres rejsebeskrivelser og billederne samt den styrke og kærlighed der findes og skabes i en sådan stor fælles oplevelse - som denne rejse er for jer. Idag har dette gjort et endda stærkere indtryk på mig, end tidligere - måske fordi det i dag er 1. januar 2014 og dagen for nye livsmål, håb, intentioner og ikke mindst taknemlighed. Indtrykket havde en sådan dybde at jeg i første omgang ikke mærkede forskellen. Forskellem mellem en længsel og en indre positiv forpligtelse og beslutning. Det føles vildt og stille på samme tid - jeg har lige nu forpligtet mig til at tage på en sådan rejse med Giuseppe på et eller andet tidspunkt.. I synes at have nydt jeres fantastiske og anderledes jul selvom I også savnede jeres børn. Hvilken gave kan være større end den I giver dem lige nu - at tage livet og drømmene på jer og leve disse. Bedre rolle modeller findes vist ikke.............. Så til jer begge to - tusind tak for denne store gave. Er sikker på at I nyder dagen idag der ude et sted. Glæder mig til nyt mens jeg prøver at gøre mig mentalt klar til job i morgen efter 12 dages juleferie med masser af tid til afslapning, hygge og ikke mindst refleksion..... Kærligst fra Lotte, Giuseppe (som i skrivende stund ikke kender beslutningen) og Emilia, som stadig ligger og daser i sengen - livet som teenager ....
5th January 2014

Paaskeoen
Kaere Lotte Tak for din skonne mail - ligenu er vi i Cusco-Peru, hvor vi i gaar kom tilbage til efter 4 dags Inka traik hiking til Machu Picchu - det har varet den mest fantastiske og udfordrende tur vi nogensinde har provet og for mit vedkommende den mest udfordrende hiking, nogensinde! Ja, vi bringes baade endnu taettere sammen og udfordres paa samme tid af os selv, hinanden og det omkring os...Som bekendt bringes tanker, reflektioner og dromme frem naar vi bevaeger os ud af "Comfort zonen" og lang vaek fra det vi kender saa godt... Naar du skriver om din beslutning om at rejse - saa kan vi begge kun sige - "kom afsted" - det er den bedste beslutning vi hver for sig og sammen nogensiden har taget - en gave som forhaabentlig paa nye maader og i nye udgaver bliver omsat nar vi igen er paa hjemmebane. Et nyt aar er lige begyndt med muligheder og valg som vi kan vaelge at traeffe - desvaere sker der ofte det i vores hverdag at vi glemmer eller ligefrem ikke ser eller toer raekke ud efter noget andet end det kendte. Vores rejse har paa flere niveauer "rusket" os saa vi maaske med mellemrum eller "step by step" fremover faar levet meget mere som vi virkelig drommer om..... Ja, vi savner vores boern, men som bekendt er det faktisk en rigtig god foelse at savne, saadan rigtig - for hvornaar er det egentlig at vi goer det? At vare "rollemodel" er jo mange ting og sker forhaabentlig paa mange maader og i mange udgaver - men ja, med voksne boern er det at rejse forhaabentlig med til at inspirere..... Vi glaeder os meget til at se jer igen og sender tanker om et godt nytaar Niels og Mette

Tot: 0.178s; Tpl: 0.011s; cc: 13; qc: 57; dbt: 0.0571s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb