Ilhabela

South America » Brazil » São Paulo » Ilhabela
December 18th 2009
Published: January 2nd 2010

Wij zien hier aanbeland op Ilhabela, een eilandje ergens bij Sao Paulo, Ilhabela wil dus 'mooi eiland' zeggen, maar het is helemaal niet zo mooi... Het werd beschreven als eiland met idylische stranden, watervallen, vlinders,... de stranden zijn klein en niet zo mooi, de meest bezochte waterval is de Cachoeira de Toca en we hebben hem gedoopt tot de Toca-pisser, omdat het echt ne zielige kleine waterval is met ne pisstraal. Verder zitten er hier uitzonderlijk een paar grote vlinders, maar voor de rest zit dat hier vol met agressieve muggen die lijken op fruitvliegjes, maar als ze je steken, bloedt die wonde direct. Je zit heel de dag muggenrepellent te spuiten en nog steken die, om gek van te worden. Maw. dit eiland is helemaal niet wat we verwacht hadden, mede waarschijnlijk omdat het nog altijd slecht weer is. Blijkbaar is dat niet normaal dat dat hier nu zoveel regent. Eigelijk iis deze mening dus eerder subjectief afhankelijk van het slechte weer. Anderen hebben ons vertelt dat er wel een paar prachtige stranden zijn met mooie vlinders, maar jammer genoeg hadden we geen tijd meer om deze te bezoeken.

toca-pisser

1 van de vele stranden

beklimming van de hoogste bergtop van Ilhabela (1500m) maar we zijn er niet geraakt...

onze hostelvriendjes

Enge bloem

Let op het wolkendeken over de bergtop, was echt mooi

Let op het wolkendeken dat over de bergtop hangt, mooi om te zien

Tot: 0.094s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 57; dbt: 0.0546s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb