Avslutning med stil

South America » Brazil » Rio de Janeiro
August 9th 2011
Published: June 22nd 2017

Geo: -22.9252, -43.1876

Vi hadde nattflyging fra Lima til Rio de Janeiro og ankom hotellet vårt i Santa Teresa klokka 0530 lokal tid, vi hadde ikke sovet mye på flyet - så vi gikk rett og la oss og sov til kl 1400. Helge har blitt litt forkjøla så vi tar det litt "piano" i dag. Hva er det med menn når de blir syke ??
Vi har verdens søteste hotellvert - en engelskmann - som bare vil oss godt. Hyggelig å bli tatt i mot på den måten. Hotellet ligger like nedenfor et regnskogområde.Det er grønt og frodig og en del dyreliv her tror vi. Hotellet ligger oppi høyden så her er det godt å ha gode lårmuskler fra Inka-trailen ! For å komme ned til sentrum av byen må/kan vi kjøre trikk. En sjarmerende "kardemomme-trikk" hvor folk hopper på i fart og henger utenfor..Santa Teresa et bohemsk strøk nær downtown, der vi kommer mer inn på folkelivet i byen. Det er et trygt område og vi ser svært lite til "skumle" folk. Bydelen er også kjent for å ha en særdeles særegen trapp som går gjennom området. Trappen er flislagt med diverse flotte fargesprakende fliser. En av trappeavsatsene har tema jul, her fant vi en norsk flis med "god jul".

I disse 4 dagene i Rio har vi vært på badestranda hver dag, Helge bader godt 😊 vandret gatelangs, sett på folkelivet - fredag kveld var vi på gatefest med samba. For et folkeliv ! Her danset folk samba i gatene, Alle snakket med alle - alle var happy og det var høy stemning. Moro og oppleve slikt. Vi har ikke shoppet noe spesielt her, annet enn sko som er billig og av god kvalitet.
Helge har også sett fotballkamp her.
Rio er en by det er lett å komme seg frem i, når man har lært systemene med buss og metro.
Vi bruker metroen ofte, samt at vi går mye. Vi har ikke vært på de store turistmagnetene, da vi tok de ifjor.
Nå har vi akkurat sjekket ut og venter på å dra herfra kl. 1700.

PS! Kameraet har gått istykker, så vi har ikke tatt så mange bilder herfra. Vi tok mange ifjor.

Flyet som tok oss fra Arequipa til LimaFlyet som tok oss fra Arequipa til Lima
Flyet som tok oss fra Arequipa til Lima

Mellomlandet i Lima før nattfly til Rio. Det ble en lang reise med mye venting.
Utsikt opp mot regnskogen fra hotelletUtsikt opp mot regnskogen fra hotellet
Utsikt opp mot regnskogen fra hotellet

Øverst der oppe et sted er svømmebassenget
Katedralen i RioKatedralen i Rio
Katedralen i Rio

Må være verdens styggeste - utvendig.

Tot: 0.061s; Tpl: 0.022s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.03s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb