Terug waar het begon

South America » Brazil » Rio de Janeiro
March 28th 2008
Published: May 13th 2008

De cirkel is rond. We zijn terug waar ons avontuur bij de antipoden is begonnen. Om er te geraken vanuit Montevideo hebben we nog maar eens ons record op de bus verbeterd: 47 uren. Een mens wordt het gewoon.
We bezoeken de wijk Santa Teresa (de bohemienwijk van Rio), we krijgen een rondleiding door de favelas en genieten op de stranden van de Copacabana en Ipanema. Vooral ons bezoek aan de favelas Vila Canoa en Rocinha zullen we niet snel vergeten. Het was niet zoals naar aapjes in de zoo gaan kijken maar wel een heel informatieve rondleiding die ons beeld van krottenwijken serieus heeft bijgesteld.

CopacabanaCopacabana
Copacabana

sfeerbeeld
Santa TeresaSanta Teresa
Santa Teresa

de was drogen
Para tiPara ti
Para ti

NGO die de kinderen van de favela Vila Canoa na de school opvangt.

Tot: 0.101s; Tpl: 0.014s; cc: 11; qc: 53; dbt: 0.0583s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb