Brasilien - Rio de Janeiro

Published: January 19th 2008

Da vi ankom til Kastrup lufthavn var det til vores alle glaede at der var moedt et talstaerkt foelge op. Det var creme-de-la-creme af den danske ungdom: Kristoffer Parup, Jens-Christian Illemann, Daniel Rasmussen og Christian Schubart Knudsen, som var kommet for at give deres farvel og held og lykke til os. En saerlig farvel fik vi fra Parup, som gav os en anti-hjemvepakke med paa vejen (endnu ikke aabnet), men dette var dog ikke den eneste gave vi blev sendt afsted med. Fra Jenner, Boris, Danny, Schubart og Lars fik vi et saerligt spil som brugte en t-shirt som scoreboard (red. spillets detaljer kan paa nuvaerende tidspunkt ikke opgives.). Derudover var der selvfoelgeligt et dejligt fremmoede af vores naere familie, som sendte os godt afsted.

Efter en smertefri flyve- og bustur ankom vi til et ganske laekkert hotel midt i Madrid. Her smagte vi paa det spanske natteliv, og det smagte dejligt. Flyveturen til Rio de Janeiro varede med forsinkelse en 12 timer. Saa vi var lettede da vi naaede frem til vores meget laekre hotel i Barra de Tijuca (den rige nordlige del af Rio). Hotellet ligger 30m fra stranden, og har derudover dejlige faciliteter: pool, traeningsrum osv.(som vi har benyttet os af), derudover er personalet (og brasilianere generelt) meget flinke og behjaelpelige, vi har allerede faaet os et par trovaerdige kontakter rundt omkring.
Nede ved poolen i forgaars, udviklede der sig en intens watervolleykamp mellem 4 argentinske maend og guldfireren fra Dinamarca. Dinamarca lagde skidt ud og det varede ikke laenge inden det foerste saet var tabt. Det ledte til at Morten i frustration rev hele nettet og begge stolper i vandet. Til vores store fornoejelse. I andet saet kom vores teamspirit paa banen og spillet koerte paa skinner. I tredje saet fik vi taget sejren, med en score paa 10-7 - og saa var de argentinere sat paa plads. Siden er guldfireren ikke blevet besejret i den prestigefyldte sport "Sheraton watervolley"!

I gaar var vi paa en jeep-tur som tog os gennem den stoerste favela (slumkvarter) og Tijuca forest. I favelaen bor der 200 000 mennesker paa 12 kvadratkilometer! Det var spaendende at se, og som billederne viser bor de meget taet. Det virkede dog som om de holdt humoeret hoejt og folk smilede og vinkede (maaske i haab om at faa en dollar eller to). Regnskoven var ogsaa ganske fascinerende, der saa vi blandt andet en meget stor leguan. Vores guide paa turen er meget soed og har budt os paa en drink engang, og har hjulpet os med nogle praktiske ting.

Lige nu proever vi at faa arrangeret at komme med til lokalopgoeret mellem Flamingo og Fluminense kaldet "FlaFlu", soendag paa Maracena stadion (verdens stoerste med plads til over 100 000 tilskuere). Det ville vaere fedt og vi haaber at vi paa mandag blogger om det. Derudover proever vi ogsaa at arrangere hanggliding, saa vi haaber ogsaa vi kan fortaelle jer om det, og vise nogle billeder.

Senere i dag flytter vi fra dette hotel, og til et hostel i Ipanema (omraadet ved den kendte Ipanema Beach en smule syd for hvor vi i oejeblikket er.). Vi har talt med flere mennesker om det (bl.a. hotellets concierge) og vi har faaet at vide at det skulle vaere et super omraade, og paa alle maader sikkert.
Nu vil vi smutte ud og dase ved poolen . . .

P.S. Naar vi lige finder ud af hvordan vi goer det paa disse offentlige computere uploader vi ogsaa en masse dejlige billeder.

19th January 2008

Rio og hanggliding
Det lyder skønt og jeg fornemmer I holder øje med omgivelserne. Men pas på hanggliding - det er en ekstremsport. Tjek inden om jeres forsikring dækker den aktivitet. Roret skulle nødig knække på guldfireren. DK tabte knebent i håndbold EM til Norge, men vandt over Montenegro. I morgen er det Rusland. Kram herfra. Torben
19th January 2008

söster esther er jaloux, lyder fantastisk. kys til jer alle
21st January 2008

hilsen
Lyder lækkert, -men kan ikke åbne video. Hilsen til Andreas og Jer andre Jette & klaus
6th February 2008

Hello folks
Sendte lige en comment før, men den kom ikke på, så mon I fik den? Så for at I ikke skal gå glip af en lille hilsen fra mig, så får I den da lige igen. Super at læse - og se - om jeres fantastiske tur. Fortsat godt tur, højt humør og - cigarføring. Knus Inge

Tot: 0.058s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 46; dbt: 0.033s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb