Ilha grande

October 20th 2010
Published: November 1st 2010

so 17.10
raus aus den metropolen - rauf auf ilha grande. Der Name lässt vl vermuten, dass es auf der 3. größten Insel Brasiliens heiß her geht, aber das einzige Fischerdörfchen Vila do Abraão hat weder Autos noch Bankomaten. Paradiesisch. Auch wenn - so wie bei uns - das Wetter nicht ganz himmlisch ist. Mit einem guten Buch in der Hängematte ist auch nichtendenwollender Nieselregen ein Genuß!

mo
ich hab ja noch ein anderes Buch mit....

di
Berggehen in Österreich ist ja eine nette Sache: Rauf, Aussicht genießen, runter. Ich persönich ziehe Wanderungen wie die zum Lopez Mendes Strand vor: 2h Urwald durchqueren, zur Belohnung im kristallklaren Altlantik plantschen und dann mit einem Fischerboot zurück tuckern und dabei Delfinen begegnen!

probierenswert: açai - sorbet einer beerenähnlichen frucht mit honig und haferflocken.

mi
9.00
in den letzten Tagen hab ich mir den Kopf über die möglichen Busverbindungen bis nach Foz do Iguaçu zerbrochen, 1,5h Boot von der Insel nach Angra dos Reis aufs Festland, 2h Bus nach Paraty, 6h nach Sao Paulo, 20h nach Foz. Plus die Wartezeiten....
Manchmal macht man sich das Leben auch unnötig schwer. Direkt gegenüber unserer Anlegestelle in Angra stand ein Reisebus, rein aus Neugier fragte ich, wohin er fährt. BINGO! Nach Foz!!! Grob 30h in einer "cama" also, beinahe vollständig zurückklappbaren Sitzen ohne Umsteigen, Gepäck schleppen, auf mein kleines Brüderlein aufpassen 😉. Zum Abendessen an einer Raststation gab es Lagarto asado - gebratene Echse!

do
14.00
ankunft in foz...

------------------------------------------------------------

sun 17th oct
out of the big cities - into the island vibes. Hearing the name "Ilha Grande" you might think Brazil's 3rd biggest island is something really lively. Quite the contrary, the fishing village and only settlement Vila do Abraão doesn't have neither cars nor ATMs. Heavenly. Even though weather is not as we expected it to be. Still, lying in a hammock with a good book, neverending rain is very idyllic, too.

mo
luckily I have more books.

tue
Hiking in Austria is quite a pleasure: going up, enjoying the view, going down. Personally i do prefer such routes as to Lopes mendes: wandering for 2h trough the jungle, as a reward floundering about in the cristal clear atlantic ocean, then taking a water taxi back home and passing by dolphins!

worth trying: acai: sorbet of a berry-like fruit served with honey and oat flakes.

wed
9.00
during the last days I really racked my brains over the bus connections to foz do iguaçu.
1,5h by boat to angra dos reis on the mainland, 2h to paraty, 6h to sao paulo, 20h to foz. Plus the time inbetween....
Sometimes things can go that easy: Directly after arriving in Angra we saw a big bus and just out of curriosity, we asked, where it will go. BINGO!!! Foz!
Roughly 30h in "cama", meaning an almost fully reclinable seat, without changing busses, carrying the luggage, looking after my baby brother 😉
For Dinner at a gas station we had Lagarto asado - grilled saurian!

tue
14.00
arrival in Foz...

Tot: 0.393s; Tpl: 0.019s; cc: 10; qc: 47; dbt: 0.0404s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.3mb