Blogs from Rio Grande do Norte, Brazil, South America - page 6

South America » Brazil » Rio Grande do Norte » Natal September 30th 2007

Fri 28th Sept (cont.): It gets dark 2 hours earlier here than in Brasilia - much further east! Browsed around the seafront and main town centre. Found a good fish restaurant and had a meal - cabaret included (live band, acrobatics, dance, magic and fire eating). Dodgy beach scene - was approached twice on way back to pausada; made hasty retreat for early night. Sat 29th Sept: Happy birthday Robert! Usual light breakfast; thought my credit card was stolen but eventually found it in my swimming trunks! Beach buggy collected me for day tour just befor 9:00 - 3 others plus driver: 2 from Sao Paulo and 1 from Portugal; no one could speak English not even the guide. However we got by with a little Spanish and sign language. Drove through Natal, got a ferry, ... read more
Lost in the Sahara?!
 Look what I Found!
 Cool Fresh Water

South America » Brazil » Rio Grande do Norte » Natal September 28th 2007

Fri 28th Sept: Last minute packing and taxi to airport. Plenty of time to spare - for a change! Flight was interesting; as we flew over a plateau region I noticed that there were large tracts of land divided into circles and each of these circles had crops in them or they were segmented with different crops or trees. I could not find the reason for this type of agriculture! It was hard to guage their exact size but they looked very large from the ´plane (see photo). A reasonable taxi ride from the airport to my new pausada (inn) in Porta Negra, just south of Natal in the state of North Rio Grande. The pausada is situated right on the beach with a large veranda commanding superb views of the coastline. I´ve booked in here ... read more
View from the Pausada Veranda
Looking South along the coast

South America » Brazil » Rio Grande do Norte » Natal August 4th 2007

Here is repost of an email I wrote when the blog thing was broken: ************************************** So much has happened since I last wrote that I fear there is no way i will ever catch up. This is the first trip where I have spent sooo much time hanging out with local people that I literally dont ahve time to write. .. I have also spent a lot of time speaking English, which is really difficult to admit. Of course. my hosts speak portuguese, so I could try and talk only in portuguese, but the way I see it, I can struggle through a month of trying to speak Portuguese all the time and maybe learn more, or I can speak English with people who are very fluent, and actually develop some friendships with people and have ... read more

South America » Brazil » Rio Grande do Norte » Pipa July 29th 2007

I dag fejrede vi Cristinas 9 års fødselsdag. For en gangs skyld var Cristina den første der vågnede, hun fik gaver og vi spiste morgenmad. Der var ingen af os der gad gå til stranden, så dagen gik med at dase ved poolen, læse og spille kort. Som en overraskelse til cristina, havde vi bestilt fødselsdagsmiddag på en restaurant der ligger på den yderste pynt ved stranden hvor surferne holder til. Vi gik derhen ved 5-tiden, i håbet om at se solnedgangen. Det er den eneste restaurant i Pipa med solnedgang over havet, desværre var det ikke helt skyfrit, så vi fik ’kun’ flotte skyer. Restauranten står på pæle ud i vandet, og da det var højvande da vi kom, måtte vi ind ad bagindgangen, mens bølgerne slog ind under gulvet. Vi fik drinks lavet af ... read more
Pipa stranden ved lavvande
Så er vores drinks serveret
Fødselsdagsbarnet

South America » Brazil » Rio Grande do Norte » Pipa July 25th 2007

De sidste dage er gået med at shoppe og slappe af ved stranden. En del tid går med at se på klip-klapper. De sælges overalt og alle går i dem. Jeg er vist en af de eneste der går i sandaler - så jeg er også snart moden til at finde mig et par klip-klapper i de brasilianske farver. Da vi var på stranden i går der var 3 delfiner der svømmede langs stranden. Indimellem kom de helt tæt på os, det tætteste var omkring 5m. Vi kan kun se dem når de kommer op for at få luft eller jage fisk. Selvom vi står og kigger efter dem, giver det et gib i en, når de kommer op helt tæt på. Jeg har prøvet at tage billeder af dem, men det er bestemt ikke let ... read more
Tania i kajak
Cristina i det sene eftermiddagslys
Iguan i træ ved stranden

South America » Brazil » Rio Grande do Norte » Pipa July 22nd 2007

I dag havde vi valgt at tage på 'oplevelsestur' i en firehjulstrukket rustik udrangeret jeep. Den havde vist været brugt til ekspedition gennem Sydamerika, og nu har ejeren slået sig ned i Pipa, og laver turer for turister. Bilen er indrettet med bænke langs siderne. Ud over os, var der en mor med datter og søn fra Rio. Vi startede med at køre sydpå langs kysten, og stoppede ved udsigtspunkter og strande med surfere. Vi badede i nogle naturlige pools der lå inden for et rev. Tania og Cristina hyggede sig med de to brasilianske børn og jeg samlede muslingeskaller. De var små men alligevel flotte Efter vi havde badet, købte jeg en grøn kokosnød med sugerør i en bar. Det er første gang jeg smager frisk kokosmælk. Det var forfriskende og mildt. Vi fortsatte og ... read more
Praia do Amor
Her skal vi over
Kokosnød (den grønne med sugerøret ;-)

South America » Brazil » Rio Grande do Norte » Pipa July 20th 2007

I dag tog vi en tur med en motorbåd fra stranden i Pipa. Der er omkring en meter forskel på høj og lavvande ved Pipa, og et rev ud for byen. Vi blev sejlet ud til skibet i en lille båd. Skibet sejlede lidt op og ned langs kysten. Vi stoppede i bugten Golfinos bay hvor vi så delfiner. På tilbageturen badede vi sammen med delfinerne. Desværre ikke noget med at kramme dem og røre. Vandet er ikke klart, det er ophvirvlet sand nogenlunde som ved Vesterhavet, så vi kunne kun se delfinerne når de kom op for at ånde. Det har i lang tid været Tanias store ønske at svømme med delfiner, men hun ville gerne have været tættere på dem. Der er høje skrænter langs kysten, men vi kan sen at vi ved lavvande ... read more
Pipa
Golfinos bay
Vi bader fra båden

South America » Brazil » Rio Grande do Norte » Pipa July 19th 2007

Vi har kæmpet de sidste dage med at få hævet kontanter. Der er to hæveautomater i Pipa. I forgårs var de tømt for penge, i går var den ene først tømt for penge og den anden havde ikke forbindelse så den kunne tage udenlandske kort. Senere på dagen var begge maskine brudt ned. Så jeg tog en minibus ind til den nærmeste by og forsøgte maskinerne i en bank - her var situationen den samme - automaterne var tømt! Så det var et stort øjeblik da vi kom til automaterne i morges og der var et par bankfolk med vagter der var ved at fylde penge i den ene maskine. Vi ventede på dem og jeg blev den første i køen, der var efterhånden opstået et vist vacum for kontanter i Pipa, så køen var lang. ... read more
Cristina og Tania på vej i vandet
Aberne får kiks

South America » Brazil » Rio Grande do Norte » Pipa July 18th 2007

I dag fejrede vi Tanias fødselsdag. Tak for SMS'er og hilsener. Tania har glædet sig og talt dagene i lang tid. Vi ankom til Pipa i går aftes efter at være fløjet fra Iguazu - Sao Paulo - Fortaleza - Natal. Pipa ligger på atlanterhavskysten 80km syd for byen Natal, ca. 6 grader syd for ækvator. Vi havde på forhånd arrangeret 'safe and comfortable' taxi transport fra lufthavnen til Pipa. Det gik meget godt det første stykke. Undervejs skulle chaufføren lige hente noget i en butik, og åbnede bildøren lige ud foran en cyklist som med nød og næppe undgik at blive ramt - chaufføren bemærkede det ikke. Da han kom tilbage - kom cyklisten tilfældigvis retur og sparkede ud efter chaufføren, som stadig ikke opfattede noget. Så gik det bare derudaf, i tiltagende mørke, og ... read more
Vi vil ha' kiks
Den rækker tunge

South America » Brazil » Rio Grande do Norte » Pipa June 30th 2007

My Name is Andrew, and this is my story. Well atleast this is a part of my story, that bridges the gap between my next story and the last. It all started in a slow paced beach town in Northern Brazil called Jericoacoara... I had decided to leave Jericoacoara at a rather odd moment, and after having made the decision to take flight things sort of happened quickly. I walked to the tourist office and got a ticket to leave at 2, but it was already 11, so I went back and packed all my tired gear back into my pack AGAIN, and paid up my bill at the pousada. As I counted the notes coming from my formerly full wallet, it began to become evident that 10 days of beach life had taken its ... read more
RECOVERED

Tot: 0.113s; Tpl: 0.007s; cc: 9; qc: 76; dbt: 0.0623s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb