#57 - Mangue Seco (FR/ENG) (21-25/10/2008)

Brazil's flag
South America » Brazil » Bahia
October 25th 2008
Published: October 29th 2008

Tour de "buggy" autour de Mangue Seco, a faire absolument !Tour de "buggy" autour de Mangue Seco, a faire absolument !Tour de "buggy" autour de Mangue Seco, a faire absolument !

A buggy tour of Mangue Seco sand dunes is a must!
ENGLISH VERSION

Accessible by beach buggy or boat, Mangue Seco is a little resort village at the end of a 27km beach, bordered by sand dunes and the beautiful Rio Real. Here the streets are all sand and beach buggies rule. The Salvador crowd do the 200km trip to pour in on the weekends, but being mid-week we had the place all to ourselves.

Standing in Salvador bus station at 6am after a night on the bus returning from Lencois, we realised we had no real direction and certainly no intention of staying there. Going on nothing more than a passing comment from some fellow tourists we met a few weeks ago, we decided to try out Mangue Seco. A bus, a taxi, an aluminium dingy and 11 hours later, we found ourselves on the edge of a mangrove lined lagoon walking towards Pousada O Forte and immediately we decided one night would not be enough. There was only one downside: annoying little black bugs that love burrowing into your toes and laying eggs and that can only be removed with a needle and tweezers. At least they gave us something to do on the 35 hour bus ride
Les magnifiques dunes de sableLes magnifiques dunes de sableLes magnifiques dunes de sable

The magnificient sand dunes
to Rio! Tip for travellers: wear thongs on the beach.

Dreaming of an adventure like ours? Find out how we did it at JulieAndDariansWorldTourGuide.com

VERSION FRANCAISE

Après l’effort, le réconfort ! Le village de Mangue Seco est une de ces destinations où on arrive complètement par hasard, à la suite d’une discussion entre routards portant sur des endroits perdus au milieu de nulle part, tout pleins de charme, et encore méconnus des tour-opérateurs et des grands hôtels…

Mais accéder au village de Mangue Seco n’est pas à la portée de tout le monde car il faut beaucoup de patience ! Techniquement, c’est à 250 kilomètres de Salvador da Bahia, mais en réalité c’est en heures de transport qu’il faut parler. Ainsi après cinq heures dans un bus, puis une demi-heure dans un taxi, suivie par vingt minutes en barque motorisée, nous arrivons le long de la plage de Mangue Seco et nous installons dans une superbe pousada française du nom de « Pousada O Forte ». Le luxe de voyager hors saison est que l’on peut s’offrir une chambre avec vue sur l’eau, au milieu des palmiers et des oiseaux pour trois fois rien, avec piscine
En chemin pour Mangue SecoEn chemin pour Mangue SecoEn chemin pour Mangue Seco

On the way to Mangue Seco
et un somptueux petit-déjeuner compris dans le prix.

Au programme de notre séjour, repos, farniente, piscine, promenade au village de pêcheurs, plateaux de fruits de mer, caipirinhas, promenade nocturne sur la plage pour observer les « mamans » tortues pondre leurs œufs, et tour en 4x4 dans les dunes de sable… Ce petit village de 800 habitants situé au bout d’une plage de sable blanc de 27 kilomètres est donc une formidable destination, mais chut, c’est un secret à garder entre vous et nous !

Arrivee au village de pecheursArrivee au village de pecheurs
Arrivee au village de pecheurs

First view on the fishing village
Notre pousada, tenue par un couple franco-bresilienNotre pousada, tenue par un couple franco-bresilien
Notre pousada, tenue par un couple franco-bresilien

Our guesthouse, managed by a French-Brasilian couple
Notre pousada (2)Notre pousada (2)
Notre pousada (2)

Our guesthouse (2)
Le Cafe da ManhaLe Cafe da Manha
Le Cafe da Manha

Breakfast time
Vue de notre pousadaVue de notre pousada
Vue de notre pousada

View from our pousada
Paysage de Mangue SecoPaysage de Mangue Seco
Paysage de Mangue Seco

Landscape of Mangue Seco
Vue sur les palmeraies du villageVue sur les palmeraies du village
Vue sur les palmeraies du village

View on the palm forest, overlooking the village
Cocktail a la plageCocktail a la plage
Cocktail a la plage

Cocktail on the beach
Rendez-vous des buggys au bar de la plage lors dRendez-vous des buggys au bar de la plage lors d
Rendez-vous des buggys au bar de la plage lors d

Buggys' meeting point at a beach bar - Photo taken late stormy afternoon
Nid de tortue identifie par l'association Tamar (http://www.tamar.org.br/ingles/) - Les petites tortues naitront dans 45 joursNid de tortue identifie par l'association Tamar (http://www.tamar.org.br/ingles/) - Les petites tortues naitront dans 45 jours

Turtle's nest spotted by the Tamar association (http://www.tamar.org.br/ingles/) - Baby turtles will get out of their shells in 45 days
Maison typique de Mangue SecoMaison typique de Mangue Seco
Maison typique de Mangue Seco

Typical house of the fishing village of Mangue Seco
La place du villageLa place du village
La place du village

The main place of the village
Les traces laissees par les elections...Les traces laissees par les elections...
Les traces laissees par les elections...

A couple of weeks after the crazy elections...

11th December 2008

Now that's the life!
Who are we kidding... Here's me thinking that life in the eastern suburbs was as good as it gets - you've proven that theory so, so wrong! I'm not sure if you've taken dodgy photos to show otherwise, but this place looks like somewhere you can only find in movies, secluded, pristine, amazing beaches, locals who aren't obsessed with selling you rubbish trinkets made in China or robbing you of your travellers cheques - just an amazing, relaxed feel that you could search your whole life for. Are we ever going to see you again?

Tot: 0.435s; Tpl: 0.015s; cc: 14; qc: 65; dbt: 0.1893s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb