SALVADOR

Brazil's flag
South America » Brazil » Bahia » Salvador
April 23rd 2006
Published: April 23rd 2006

HEHE...heb eindelijk al mijn tentamens gehad. Een 8,5 voor marketing, een 1 voor Processos Integracao Regional en Spaans en Comercio weet ik nog niet. Maar denk wel dat ik dat heb gehaald.
Afgelopen donderdag zijn we naar Salvador gevlogen. Tis maar een uurtje vliegen ofzo, en dat werd me zelfs teveel. Helemaal duizelig en al t vliegtuig uit. Pff
Anyway...hier aangekomen begint t KEIHARD te regenen. We gingen met de taxi naar de jeugdherberg. Was ongeveer 1 uur, 3 kwartier met de taxi. De jeugdherberg is echt suuupper leuk en gezellig. Zitten ook allemaal buitenlandse mensen in.

De link van de herberg is:
Kunnen jullie ook ff een kijkje nemen. http://www.hostels.com/en/availability.php/HostelNumber.5653
Albergue do Porto Youth Hostel

De eerste dag dat we hier waren natuurlijk ff sort uitpakken. Ging ik daarna naar Lavinia dr kamer. Toen begon t weer met regenen. Niet normaal meer, had 5 uur achter mekaar suuupper hard geregend. En als ik weer terug wil naar mn kamer dan moet ik over een open stuk, nou echt niet dat ik dan door die regen ga lopen, dus we zaten gewoon 5 uur opgesloten in de kamer. Toen kwam er water onder de deur vandaan, drama drama drama. Uiteindelijk gingen we gewoon huiswerk maken, can you believe it!!! Toen gingen we slapen. Toen we wakker werden herinnerde ik me dat ik kaarten in mn tas had dus gingen we pesten. Toen t heeeeeel even droog was gingen we rennen naar de andere kant van de herberg en toen snel wat eten bij t eerste restaurant wat we zagen. We hadden toen alleen maar een zielig vliegtuigbroodje gegeten en was toen al 7 uur. :S Gingen helemaal dood van de honger in die kamer. Die avond hebben we dus niet zoveel gedaan. De volgende dag, vrijdag dus regende het ook de heeeeeele dag. We bleven de hele dag in de herberg tot we t heeelemaal zat waren met n paar mensen gingen we lopen in de regen. Begon t nog harder te regen, toen rennen, springen, dansen in de regen. Kwamen we zeiknat aan bij een of andere bar/restaurant. Gingen we daar gewoon wat snacken, drinken en kaarten. Was wel super gezellig om te ezelen met 7 man. Maar aangezien ezel een woord is wat niet iedereen verstond hadden we er eerst donkey van gemaakt en later monkey. Was echt leuk toen Shrenik (die indier) had verloren en op de stoel een Braziliaanse aap na moest doen. Toen keken al die mensen NOG meer naar ons. Sowieso hebben ze al snel door dat we niet van hier zijn. In de avond gingen we ook maar wandelen in de regen en toen belandden we in een tent die de Dubliner heet. Is zogenaamd een Ierse pub, maar eerst hadden ze Bob Marley muziek en later r&b. Snappen jullie t nog? Vreemde mensen hiero.
Gister hadden we dan eindelijk mooi weer en gingen we naar een marktje. Toen wat eten, en later wilden we uitgaan maar alles was dicht. Jaja, op zaterdag avond.
Vandaag gaan we naar een kerk die heel mooi schijnt te zijn, Igreja de Bonfin of iets. Ben benieuwd. Volgens mij is dat slechte weer gewoon bad karma omdat we al die gekke mensen zitten uit te lachen de hele dag. We zijn daarom aan t minderen.
Salvador is trouwens echt heeeel anders dan Recife. De mensen rijden hier beter, de straten zien er beter uit, HET STINKT NIET, er is veel minder hoogbouw, en de mensen zijn net iets mooier, want in Recife zijn totaal geen mooie mensen te bekennen.
Al met al is de vakantie in Salvador een beetje in t water gevallen (letterlijk), en is totaal niet wat ik ervan had verwacht. Als we in juni weer gaan reizen gaan we zeker nog terug hierheen en dan maar hopen dat het beter is. In mei gaan we trouwens naar Sao Paulo en in Juni een beetje reizen door de rest van Brasil, en als t goed is pakken we er ook een stukje Argentinie bij. De foto's (met paraplu en al) volgen nog.

23rd April 2006

wat een zeik natte vakantie dus.....
Wat jammer nou, maar ja die tropische regen is wel heel lekker toch... Hier kan je het niet maken.. Heb je zo een longontsteking.... Maar die site is ook heel leuk. heb het ff gezien.. Maar hoe zit eht met duizeligheid.. Heb je geen reistabletten meer. Anders stuur k het wel in de doos. groetjes tot gauw......

Tot: 0.13s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 56; dbt: 0.0908s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb