Blogs from Tierra del Fuego, Argentina, South America - page 3

South America » Argentina » Tierra del Fuego January 1st 2020

It wasn't really the end of the world but the end of the Pan American Highway which covers 17,848kms to Alaska. It ends on a dusty dirt road so I hope the rest of it isn't like this. After an 'average' crossing of Drake Passage again, 5-6 m swells and 40-50 knot winds, we called in to a sheltered spot by Cape Horn, which is really an island. A new monument to all the ships that have been wrecked and sailors who have been lost, was erected in 1992. Over 1000 ships have gone down. The worst year was 1905 when, of 130 ships who tried to round the Horn, 53 were lost. The space between the two parts of the monument show the outline of an albatross when viewed from a certain angle. The poem ... read more
The monitoring station on Cape Horn
The monument to lost sailors
Steps down to the water's edge

South America » Argentina » Tierra del Fuego December 10th 2019

It is rumoured that Kevin and I drink large quantities of Malbec when we are on holiday. We have been led to believe that you all believe this. It is not true. The photos that Kevin posts are posed and enhanced by Photoshop to reinforce this myth. After all, to date we have but visited only about 8 to 10 wineries, a trivial number. It is also not true that we did, as often as possible, hire bicycles and taxis so that we could drink unconstrained. Of course, the main reason for our winery visits was to gain a deep understanding of horticultural methods in desert climes. We learned a great deal about vine propagation and controlled irrigation. All I can remember is that the very large roadside irrigation channels are quite a hazard to the ... read more
Let's start with this one.
Now which is mine

South America » Argentina » Tierra del Fuego » Ushuaia December 8th 2019

So here I am with KP again. One might think that to be a liability but in all charity I gain from his presence. So where have we been and what have we done? Lots. In Buenos Aries we did the usual. (We ate big chunks of steak and drank copious amounts of malbec.) Evenings at jazz clubs and milongas and daily wanderings.(My leg hurts) Then to Mendoza where the nonsense began. Just imagine sitting on the back of a horse for three days among thorny dastardly rose shrubs having your legs shredded just for fun. The terrain in the foothills of the Andes was rugged, the horses stubborn but sure footed. We encountered magnificent views up into the peaks and down across the desert plain. I felt alive and were it not for having to ... read more
horse 1.
the foothills.
giol

South America » Argentina » Tierra del Fuego » Ushuaia October 16th 2019

À l’approche finale sur l’aéroport international d’Ushuaïa, à un peu plus de 3 heures de Buenos Aires, le spectacle qui s’offre à nous est incroyable! L’Antarctique, les montagnes enneigées, le canal de Beagle, autant de beauté suscite nécessairement l’émotion. Je crois que lorsqu’on est une grande voyageuse, on réussit à ressentir cette émotion pure, celle qui fait monter les larmes. C’est exactement ce qui est arrivé à l’atterrissage. Ushuaïa (prononcer Uswaia), ville battue par le vent, perchée sur une colline escarpée, est entourée par la Cordillère Darwin et le canal de Beagle. Il s'agit de la porte d'entrée de l’Antarctique et la ville la plus au sud de la planète. Elle se situe dans la province de la Terre de Feu, elle-même située dans la région de la Patagonie, sur la frontière chilienne. On y compte ... read more
lumières incroyables!
Harberton Ranch
Manchot de Magellan

South America » Argentina » Tierra del Fuego » Ushuaia April 4th 2019

Le français après l’espagnol : Desgraciadamente un día tenemos que dejar a nuestros amigos que nos recibieron tan amablemente ... Sin embargo, estamos disfrutando de los últimos momentos y compartimoss más ... JJ tuvo el gran placer y la alegría de poder volar en la Bahía de Ushuaia gracias a nuestro amigo Angel ... Todavía disfrutamos de excelentes comidas siempre preparadas por nuestra amiga Ana María ... incluso me atreví a probar el pulpo ... llegué ... pero admito que no haré de este mi comida diaria ... Debo decir que los pedazos eran muy ricos ... puede ser que sea una idea equivocada en mi mente ... al viajar, también se debe pasar por cambios en los gustos y sabores ... y hay que probar de todo… Aqui Ana Maria las preparo a la Gallega ... read more
Ushuaia se réveille à 6h45...
Plus courageuse que moi...
Quand on se lève tôt...

Français en dessous du texte en espagnol…. Decididamente no podemos decir que nuestra estancia aquí no fue organizada en todos sus detalles ... Todos los días habrá algo planeado en el programa ... todos los días nos llevará uno de las très parejas ... cada día será un nuevo descubrimiento ... Y si no estamos a nuestra primera visita a Ushuaia. Les puedo asegurar que faltaba algo por saber ... Hoy le toca a Luis dar un paseo. Iremos más al norte en la isla: Río Grande, donde Ana María y él vivieron antes de establecerse en Ushuaia. Río Grande es una ciudad argentina en la parte noreste de la gran isla de Tierra del Fuego . Es considerada la capital industrial de la provincia argentina de url=https://fr.wikipedia.org/wiki/Terre_de_Feu,_Ant... read more
ses magnifiques montagnes
en route vers Rio Grande
chemin faisant

South America » Argentina » Tierra del Fuego » Ushuaia March 19th 2019

Journée de repos et de promenade dans et aux alentours d'Ushuaia... Il fait très bon... le soleil est un tout petit peu moins présent, mais la température est bonne... n'oubliez pas que nous sommes ici près de l'Antarctique !!!! Ushuaia possède encore de très vieilles maisons... Pourvu qu'on ne les enlèves pas... elles sont encore faites de tôles et souvent sur petits pilotis... La coutume était dans les temps de les déplacer ou tout simplement de les fixer définitivement une fois le terrain acquis tout à fait.... D'autres coins sont peuplés de très belles maisons,toujours colorées... souvent en bois avec toujours de la tôle comme toiture... Nous continuons à nous faire gâter autour de la table de Fabio et Alicia. Ils ont aussi chez eux pour le moment le parrain de Fabio et son fils. Le ... read more
restes accomodés !
glou glou
toujours au dessert ici

South America » Argentina » Tierra del Fuego » Ushuaia March 17th 2019

castellano debajo del francés... Ce matin nous nous levons avec une grande surprise et un énorme cadeau de la part de nos amis.... Une promenade en Catamaran dans le Canal Beagle.... Un soleil éclatant accompagne ce cadeau... La journée risque d'être plus que géniale... Nous vivrons une expérience inoubliable en naviguant sur le Canal Beagle jusqu'à l'île aux oiseaux, l'île des phoques et loups de mer et le Phare des éclaireurs. Nous pourrons aussi observer beaucoup de Cormorans impériaux ainsi que toutes sortes d'autres oiseaux. Nous avons aussi beaucoup de chances car l'agence qui organise cette excursion a regroupé deux excursions car l'une d'elle qui mène à l'île des pingouins a eu trop peu d’inscrits… Nous ferons donc également ce petit détour afin d’y arriver mais aussi à l’Estancia Haberton où Angel nous a souvent emmenés. ... read more
panorama de départ
une excursion merveilleuse commence
Le Francisco III, notre catamaran

South America » Argentina » Tierra del Fuego » Ushuaia March 16th 2019

Bien entendu quand on vient ici on ne peut pas se contenter de rester tout le temps sur place... Il faut explorer plus loin... même si ce n'est pas une première ! Ushuaia nous attend les bras plus que grands ouverts !!!! Nous y avons trois paires d'amis et je peux vous dire que notre séjour est drôlement bien préparés par eux ! C'est ainsi qu'aujourd'hui nous prendrons l'avion depuis Mar del Plata jusqu'à Ushuaia en faisant une heure d'escale à Bahia Blanca... Vous l'aurez compris, nous descendons vers le Sud et nous irons tout au Sud... Ushuaia est la capitale la plus australe du monde ! JJ profitera de cette heure d'arrêt afin de faire connaissance avec les pilotes de l'avion qui sont tous les deux bien sympas ! Le vol se fera en deux ... read more
Notre avion
aéroport de Mar del Plata bye bye...
Survol de Mar del Plata

South America » Argentina » Tierra del Fuego » Ushuaia February 23rd 2019

The first view of Ushuaia the world’s most Southern city did not disappoint: A port hugging the edge of the Beagle Channel grasped by snow capped mountains and horizontal rain. We had left Buenos Aires after an overnight stay (quite by chance having stayed at the same hostel that we did in 2006) in 30C sunshine and it was 6C when we landed in Ushuaia three hours later. The airport sits on a short peninsula exposed to the persistent south-westerlies blowing up the Beagle Channel from Antarctica. Across the water in Chile more barren snow-capped peaks rise up into the clouds. We had booked a double room at a homely hostel ahead of time not far from the airport. It has good cooking facilities so we have started to getting the hang of shopping in Argentina. ... read more
A cormorant colony in the Beagle Channel
Estancia Harberton
Joining the ro-ro ferry across the Magellan Straits

Tot: 0.179s; Tpl: 0.007s; cc: 10; qc: 77; dbt: 0.0804s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb