El fin del mundo

South America » Argentina » Tierra del Fuego » Ushuaia
January 17th 2010
Published: January 17th 2010

Hallo allemaal,

Hier zijn we dan met ons eerste blog. Het heeft even mogen duren maar we wilden jullie niet gelijk vervelen met lange verhalen over waar wij ons allemaal mee hebben vermaakt tijdens de 16 uur durende reis naar Buenos Aires. Laten we het anders kort samenvatten.

Op dinsdag 5 januari zijn we na een emotioneel afscheid van familie en vrienden vertrokken naar Beunos Aires. Nadat we eindelijk waren aangekomen bleek dat de rugzak van Roeland waarschijnlijk ergens in Rome was achtegebleven, waar we een tussenstop hadden. Gelukkig kwam de luchtvaartmaatschappij de tas een dag later bij ons Hotel afdroppen. We hadden een leuk plekje gevonden in San Telmo. Een authentieke Argentijnse buurt met een gezellig pleintje, leuke casseienstraatjes en typisch Argentijnse grill restaurantjes. Verder stond deze wijk bekend om zijn Tangoshows en antiekhandels. We hadden in het begin nog wel wat moeite met de hectische stad waar zo´n 13 miljoen mensen wonen. Druk, druk en nog eens druk. Maar na een paar dagen kwamen we een beetje in het ritme en begonnen we onze weg een te vinden in onder andere het openbaar vervoer en de Spaanse taal. Toch waren we wel enigzins blij toen we na 5 dagen door konden vliegen naar Ushuaia. Eindelijk naar de bestemming waar we echt veel zin in hadden; "Het einde van de wereld"!!

Na nog eens 4 uur vliegen kwamen we aan in het prachtig bergachtige Ushuaia, gelegen aan het Beagle Kanaal, helemaal op het meest zuidelijke puntje van Argentinië. Het was wel wat regenachtig maar we waren er eindelijk, hier konden we beginnen met de trekkings. De volgende dag zijn we langs gegaan bij het parkwachters bureau om een vergunning te halen voor één van de wandeltochten door het Nationale Park Terra del Fuego. Die vertelde ons dat door de regen de rivieren buiten hun oevers waren getreden en dat de route dus was gesloten. Toen hebben we dus maar besloten om naar een ander park te gaan. Dit was een goede beslissing. Het was er prachtig en het hele gebied zat vol met mooie wandelpaden. Eindelijk konden we ook onze kampeerspullen gaan gebruken. De tweede dag hebben we een berg in de omgeving van 973 meter beklommen waar je een prachtig uitzicht had over de hele omgeving!! Bovenop op de top zat een vos heel mooi te zijn. Daar hebben we dan ook dankbaar gebruik van gemaakt door hele mooie foto´s te maken. De tocht was al met al loodzwaar, maar zeker de moeite waard!
Boven op de top hebben we ook nog een leuk Scandinavisch stel ontmoet waar we die avond gezellig een wijntje mee hebben gedrokken en gesprekken hebben gehad over manieren om je tas zo licht mogelijk te bepakken. De dag daarop hebben we toen ook direct een kilo of 5 á 6 uit onze rugzakken verwijderd, door ieder overbodig papiertje te verwijderen en zelfs de gebruikte bladzijden uit de Lonely Planet te knippen. De rugzak tilde hierna wel gelijk een heel stuk makkelijker!

Na vier dagen kamperen in het park zijn we weer teruggekeerd naar Ushuaia. Hier hebben we een boottocht geboekt om zeeleeuwen te bekijken en een wandeltocht te maken over één van de vele eilanden die hier voor de kust liggen. Op een redelijk klein bootje met 10 andere mensen zijn we ongeveel 4 uur op pad geweest en allerlei beesten in het wild bekeken. Ook de wandeltocht over het eilandje viel niet tegen. De vreemde soorten bloemen en planten die hier groeien kon je van dichtbij bewonderen en ook konden we vanaf een paar meter een kolonie broedende vogels bewonderen. Het was een prachtige dag.
Het plan is nu om morgen toch nog eens te kijken of de wandetocht door het nationale park ondertussen open is. Deze tocht is 3 á 4 dagen en hierna willen we doorvliegen naar El Calafate om vanaf daar naar Torres del Paine te gaan. In ieder geval hebben we nog genoeg te doen.
Allemaal heel veel knuffels en groeten en jullie horen weer van ons in het volgende blog.

Saskia en Roeland

PS: De foto´s die bij dit verhaal horen staan in dit en het volgende blog, omdat het anders niet paste.

18th January 2010

Alle tijd!
Hey Sas en Roel! Jeuh, wat leuk om wat van jullie te horen. Te gek zo'n eerste verhaal en de eerste ervaringen die jullie opdoen. Eindelijk de eerste wandeltochten door de natuur gedaan! Tja, tijd is werkelijk een ander begrip daar! Geniet er van! Ik kijk nu al uit naar jullie volgende verhaal! Kus Cindy
18th January 2010

fijn!
Heerlijk om wat van jullie te horen en mee te kunnen genieten. Dikke knuf Sandy
19th January 2010

Prachtig
Heerlijk om jullie eerste enthousiaste verhalen te lezen. De foto's stralen een heerlijke ontspanning uit. Geniet maar heerlijk!
20th January 2010

Reactie
Hallo Saskia en Roeland, Jullie verslag gelezen. Leuk om zo jullie reis te volgen. Veel plezier en tot de volgende keer. Groetjes, Aad en Pauline.
21st January 2010

Prachtig
Hoi Saskia en Roel! Wat een mooie foto's en een leuke verhalen!!! Groetjes Joke (je oude buurvrouw).
22nd January 2010

genieten
Heerlijk om te kunnen genieten van jullie genieten!!!Fijn om te lezen.. Ian heeft het erg veel over jullie!!! en leest en kijkt mee met jullie verhalen. Liefs ons
31st January 2010

Hoi Sas en Roeland, Gaan jullie verhaal/reis volgen. Leuk om zo mee te kunnen kijken wat jullie beleven. groetjes Ton en Wouthera
17th February 2010

Geweldig !!
Hallo Saskia en Roel, Wat geweldig jullie verhalen. Ben jaloers op jullie. Het weer ziet er goed uit. Hier is het onwijs koud en het sneeuwen en vriezen houdt maar niet op. Ben van plan misschien volgend jaar rond mei naar Suriname te gaan, misschien komen wij elkaar tegen. Ik volg wel via de site waar jullie zijn. Groetjes, Asha Mithoe

Tot: 0.123s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 62; dbt: 0.0718s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb