lang resa bakom...


Advertisement
Published: April 26th 2007
Edit Blog Post

For en och en halv vecka sedan var jag annu i tropiken i Peru, nu i sydspetsen av Argentina- Rio Grande och har ar jakligt kallt... Allt som har hant ar att vi har flugit fran Iquitos till Lima och spenderat ett par lyckade dagar i Perus huvudstad. Jag trodde att det skulle vara en annan smutsig och kaotisk miljonstad, men jag blev till min forvaning riktigt fortjust. Vacker arkitektur, ren och turistvänlig stad, bra butiker och fantastiska restauranger. Tva dagar funderade vi hart vad vi skulle hitta pa till nasta - antligen fria fran bojorna i Iquitos- och bestamde oss for att gora den langa resan till sodra Argentina for att se glaciärerna och gora en vandring i en av de manga nationalparkerna i omradet. Vi tog ett annat flyg fran Lima till Arequipa i ostra Peru som sparade oss 16 h i buss, och tog oss sedan over gransen till Bolovien och La Paz. Har hade jag ju varit tidigare, och det var spannande att se hur staden ända hade andrats en aning under tva ar. Vi gjorde inte annat an skickade ett paket med nyinskaffade klader och presenter hem (ville bli av med all extra vikt i ryggsacken), och gav oss ivag pa en lang bussresa till Buenos Aires i Argentina som tog allt som allt tva dygn.

Mörbultade och flunssiga kom vi till Argentinas huvudstad forra sondagen, jag hade borjat fa feberfrossa i bussen och ont i flanken - tva dagar i Buenos Aires gick at till att springa fram och tillbaka till sjukhuset var de behandlade mig imponerande komplett och skickligt. For forsta gangen i mitt liv blev jag undersokt med thx och NSO rontgen, blododling mm mm. Diagnosen var pyelonefrit och tva dagar senare kande jag mig redan battre... Min resekompis fick trots allt samtidigt lunginflammation... Suck, nu far det racka med alla krämpor som stört var resa den senaste veckan, huvudsaken att vi kommit till vart mal och kan borja ha roligt igen. Planen ar att borja "klattra" upp med buss langs Argentinska och Chilenska kusten. Sa hör av mig igen.

Advertisement



Tot: 0.079s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 50; dbt: 0.0536s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb