Ruta 40: Cueva de las Manos a P.N.Perito Moreno.. Nowhere is everywhere..

Argentina's flag
South America » Argentina » Santa Cruz
December 1st 2010
Published: December 5th 2010

Slecht geslapen omwille van gesnurk, maar na het uitstekende ontbijt (huevos geklutstos) verder zuidwaarts. De Ruta 40 en de ruige natuur rondom is ongeloofelijk, zoveel (en iedere keer toch andere) zichten, dat ge kunt blijven rondgapen zonder dat het saai wordt, of we zaten gewoon te 'haken'.. ;-).. *gaap*.. Meer eenzaamheid, vlaktes, wilde dieren, afgelegen estancias en verdoeme een extreem ijzige wind waar ge bijna van wegwaait.. muts op en handschoenen aan.. blijkbaar vinden ze het hier nog 'frisjes' voor de tijd van het jaar, t'is lente.. dan vragen we ons af hoe erg de winter hier kan zijn.. ;-)

Is trouwens gene aanrader om hier panne te krijgen.. We zijn gestopt bij wat volk met serieus pech, hun reservewiel was al in gebruik en hadden opnieuw platte band gekregen.. maar ze moesten de andere kant uit, dus moesten ze wachten op de volgende voorbijganger, kon trouwens nog wel ff duren.. want ik denk dat we vandaag al zeker 5 auto's zijn tegengekomen op die afstand.. dan weet ge wel hoe het is om 'afgelegen' te zitten..
Tja, als ge er ff over nadenkt GSM en/of radio-onvangst is hier totaal niet.. en dichtsbijzijnde dorp waar ze misschien kunnen bellen ligt op anderhalf uur rijden.. Zelf hebben we 2 reservewielen, reservebatterij en extra jerrycans diesel bij.. verder wijn, bier en wat water :-)..

We bezoeken Perito Moreno NP (niet te verwarren met de gletsjer!), onze hike rond het Belgrana Meer met op de achtergrond de San Lorenzo Berg (3706 meter) hebben we moeten afbreken omwille van een sneeuwstorm(pje) en slecht zicht. 4 seizoenen op 1 dag.. en het kan hier snel omslaan..
In het meer ligt een schiereiland, met op zich nog eens andere hoger gelegen meren.. de kleur van het water aan de ene kant van het eiland verschilt met die van de andere kant van het eiland (ook weer omwille van het smeltwater van de gletsjers)..

We brengen de nacht door in "Estancia Menelik", beste warme douche sinds dagen (hoewel de douchegel was bevroren), maar voor de rest is het hier ijskoud, dus maar verwarmen voor het vuur.. de wijn raakt niet gechambreerd.. zelf koken.. helaas gaat het niet vooruit en duurt het een uur voor we het water van de pasta aan de kook kunnen brengen.. t resultaat is barbaars maar eetbaar..

Tot: 0.107s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 56; dbt: 0.0551s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb