Salta - A word in your shell-like

South America » Argentina » Salta » Salta
January 28th 2014
Published: January 28th 2014

While visiting the area of the Tropic of Capricorn one of the locals noticed that the monument to mark the tropic was in danger of falling over and asked me to told it up (see photo 1) while they went to get some workmen to repair it. After five hours when no one had turned up I walked away. I hope it didn't fall down. I would hate to feel that I had jeopardised the local tourist industry.

While in the garden of the hostel we heard the feint sounds of lovemaking. Someone thought it was a couple in one of the rooms. I said it was too quiet and it might be birds. We eventually found that it was two tortoises trying to make little tortoises (see photo 2). So before you complain to your neighbours about nocturnal noises check their garden for amorous tortoises.

Durante su visita a la zona del Trópico de Capricornio uno de los locales se dio cuenta que el monumento para conmemorar el trópico estaba en peligro de caer una y me pidió que dicho arriba (ver foto 1) mientras ellas iban a conseguir algunos trabajadores para repararlo. Después de cinco horas cuando nadie apareció me alejé. Espero que no se cayó. No me gustaría pensar que yo había puesto en peligro a la industria turística local.
Mientras que en el jardín del albergue que escuchamos la finta suena de hacer el amor. Alguien pensó que era una pareja en una de las habitaciones. Le dije que era demasiado tranquilo y podría ser pájaros. Finalmente, encontramos que se trataba de dos tortugas tratando de hacer pequeñas tortugas (ver foto 2). Así que antes de quejarse a sus vecinos acerca de los ruidos nocturnos comprobar su jardín para tortugas amorosas.

Tot: 2.415s; Tpl: 0.045s; cc: 12; qc: 50; dbt: 0.0551s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 2; ; mem: 1.3mb