El Bolson

South America » Argentina » Río Negro » El Bolsón
January 30th 2010
Published: February 21st 2010

This content requires Flash
Download the free Flash Player now!
 Video Playlist:

1: Liftend de grens over 20 secs
2: Paardrijden 8 secs
3: Paardrijden 14 secs
HostelHostelHostel

Het poortje naar onze chille hostel
29 januari aangezet naar El Bolson, een hippie-dorpje 6u zuidelijker dan Bariloche. We verbleven daar in een huisje (bijna eerder een hutje), Casa de Viajero, met als eigenaar Augustin, een oude man, met de hippie-uistraling zoals je het zelf zou voorstellen. We hebben onszelf samen met Paul en Serge daar elke avond culinair verwend met af en toe eens enkele alcoholische uitspattingen. Op zaterdag naar de 'Feria Artesenal' geweest, een marktje waar iedereen zijn handegemaakte dingen verkoopt, van handtassen tot sjalen, messen en.... Belgische wafels!!!!! Heerlijke wafels met de smaak zoals het moet zijn met frambozen en aardbeien overgoten met een dikke laag slagroom. Na het marktje de bus genomen naar het Lago Puelo waar er een spirituele muziekhapping doorging in het bos naast het meer. Op zondag eens een zondag gehad zoals het hoort, in de zon zitten en heerlijk niets doen. Tot het besef gekomen dat we toch wel vaak in een 'rush' zijn, veel te zien en weinig tijd en we hadden nog nooit eens een echte rustdag genomen in onze vakantie. (don't say anything now, or don't even think about it :-))
Op maandag drie uur gaan paardrijden in en rond El Bolson naar een kleine waterval.
wachtend op de buswachtend op de buswachtend op de bus

Zoek Ellen...
Voor Bart was dit de eerste keer en hij heeft het met glans overleefd.
Op dinsdag hebben we ons elk om beurt drie uur laten verwennen met een energetische full body massage. De dag erna zijn we om 7u opgestaan om aan te zetten richting Futaleufu. Opnieuw over de grens naar chili dus, ware het niet dat we het deze keer al liftend gedaan hebben. Moest het telkens dezelfde grenspost geweest zijn, dan hadden we zeker al een grens-hopper-abonnement gekregen.

El bolson dorpEl bolson dorp
El bolson dorp

... met interessante toeristische attracties

het computer-kot
hostelhostel
hostel

de kamer van bart, serge en paul

Bart is nen dronkaard

Tesamen met de eigenaar
BBQBBQ
BBQ

parilla!!!!
Belgische wafelsBelgische wafels
Belgische wafels

De smaak van echte belgische wafels is te vinden op de feria artesenal in El Bolson op zaterdag, dinsdag en donderdag van 10 tot 16u. mmmmmmm!!!!

Tot: 0.101s; Tpl: 0.012s; cc: 15; qc: 57; dbt: 0.0584s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb