A mine called Wanda


Advertisement
Argentina's flag
South America » Argentina » Misiones » Puerto Iguazú
December 9th 2010
Published: December 10th 2010
Edit Blog Post

Onze laatste dag in Puerto Iguazu... In de voormiddag brachten we een bezoek aan de mijn Wanda..
Er worden hier edelstenen opgedelfd: agaat (geel), ametist (paars) en rozenkwarts.
De veiligheid liet hier een beetje na... we gingen de mijn bekijken terwijl ze in een andere gang dynamiet lieten springen om verder in de mijn te geraken. Toen mochten we ook in die mijn gaan kijken hoe ze daar werkten... Toen iedereen terug buiten was - "Volgens mij zijn ze dat allemaal, laat ma knallen " - staken ze nog een paar lontjes af. Daarna werden we langs het atelier geloodst en natuurlijk ook langs het winkeltje... een paar souveniertjes gekocht van de eigenaar die van Lucca - Italia bleek te zijn...

De namiddag doorgebracht aan het zwembad van het hotel, wat gelezen, een duikje genomen...gerelaxed.


Advertisement



Tot: 0.088s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 57; dbt: 0.0619s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb