Buenos Aires a Puerto Iguazu - hot hot hot !

Argentina's flag
South America » Argentina » Misiones » Puerto Iguazú
December 6th 2010
Published: December 10th 2010

Vlucht naar Puerto Iguazu, we gaan van het Patagonische ijs naar een zwoele
tropische zon. beter gezegd subtropisch heet en vochtig.. > 70% 2 stappen zetten en zweten.. kenmerkend hier is de roodbruine aarde..
Hostel is super, iedere kamer heeft hier zo zijn mankementen..na eerste gebruik was de plee al verstopt, na het 'onweer' van 's avonds stroomt het water via de lamp int plafond naar beneden bij de buren.. en de bewoner was zo stom om de lamp aan te doen, helaas kan hij het niet meer navertellen naast de schimmelgeur is er dus ook nog de geur van ontbinding ;-)..

Rond de middag waren we ter plaatse, de spullen even op de kamer gegooid en dan tot aan het 3 landen punt gewandeld omdat het nog te vroeg was om te eten. Argentina, Paraguay en Brazil worden gescheiden door de rivier Paranà en de Iguazu. Op ieder landspunt staat een grote kegel in de kleuren van het land, was wel knap om dat te zien. Daar even rondgewandeld en dan op zoek naar boef...beland op een gezellig terrasje voor ons hotel. In de namiddag opt gemak wat aan het zwembad van onze hostel gezeten, acclimatiseren... *zucht, zucht...puff puff*
Luchthaven Puerto IguazuLuchthaven Puerto IguazuLuchthaven Puerto Iguazu

Lijkt wel een schoolplein
's Avonds in een gezellige keet gaan eten met gratis caipirinha als aperitief en de kers op de taart: live muziek !! Stond wel n beetje te hard ma soit, goed geamuseerd. De flessen wijn werden daar ook uit de hoed getoverd: bij de bestelling hadden ze maar twee flessen, toen die op waren, hadden ze dan toch nog een derde en toen die bijna op was, hadden ze nog ergens een vierde & vijfde opgedoken?!? :-)

Luchthaven Puerto IguazuLuchthaven Puerto Iguazu
Luchthaven Puerto Iguazu

Lijkt wel een schoolplein

Tot: 0.105s; Tpl: 0.011s; cc: 15; qc: 57; dbt: 0.0621s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb