Blogs from Talampaya National Park, La Rioja, Argentina, South America

La Rioja - Nasjonalparkene Ischigualasto og Talampaya Hotellet i Rioja heter Hotel Pucará https://www.hotelpucaralarioja.com.ar/, og er et lite og koselig familiedrevet hotell. Sønnen, som står for bilutleie, snakker litt engelsk. Vi fikk et rom med vinkjøler (!) og stort bad med badekar. Tydelig at de har hatt en flink interiørkonsulent, for både farger og interiør er kjempestilig. Kl. 06:00 kjørte vi av sted for å komme så tidlig som mulig til Ischigualasto nasjonalpark. Dette er ørkenland og temperaturen blir utålelig utover dagen. Vi snakker om temp mellom 40 og 50 grader. Vi brukte 2 ½ time og kom med på den neste sightseeingturen kl. 09:00. Alle kjører i egne biler med guiden først i kolonnen. Egentlig har de bare spansktalende guider, men så var vi så heldige at vi fikk en guide under opplæring som gjerne ... read more
Ischigualasto

(avec le panorama cette fois!) Nous voilà quittant enfin la ville de Salta, où nous nous plaisions bien, pour aborder une partie du voyage un peu … « inconnue ». Nous ne savons, en effet, pas très bien à quoi nous attendre. Avant de rejoindre une autre grande ville d’Argentine, nous faisons quelques jours d’arrêts un peu plus au sud dans la province de « La Rioja ». Cette province ne présente aucun attrait particulier, sauf celui d’être dans une zone centrale d’Argentine très chaude et très sèche, pour les amateurs. Ici le climat est semi-aride, le soleil tape très fort et la peau se craquelle déjà rien qu’en étant quelques heures dans le coin. Ici on vit du vin, du bétail, du cuir et du coton. Nous décidons de venir braver la chaleur uniquement pour ... read more
Le célèbre sigle de l'UNESCO
La fameuse route
Quelles couleurs !

From San Jose de Jachal we headed north-east initially over a rough mountain road as far as Huaco and then onto paved R40 complete with fords (mainly dry) which took us up to Villa Union which is where we got to back in mid December. The only change is that the scrubby desert is a bit greener after the summer rains but it is still empty and hot! Felt some sort of mixed emotion about realising that we had gone all the way round Argentina - means that going home must be happening sometime too soon! Worked out later that we had travelled around 18,500 km so far, and that by the time we get to Buenos Aires we will have done around 20,000km of which about 7,000 have been in hire cars. Not a lot ... read more
The Monk, Talampaya
Talampaya
Talampaya Cañon

Tot: 0.087s; Tpl: 0.004s; cc: 8; qc: 29; dbt: 0.0396s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb