TENEKE MAHALLESİ BOCA

Published: May 30th 2018

GÜN 31 04 MART PAZAR:

Buenos Aires’in “mutlakalar” listesinde yer alan Boca var bugün hedefimizde ..

Adam sanıp Google maps’e başvurduk ..

"San Juan'a git ondan sonrası kolay" dedi.

San Juan’a vardım ..

Boca, için neredeyse kıta aşacağız..

Zar zor 29 no lu otobüs durağını buldum..

Daha önceki yazılarımda bu durak meselesini yazmıştım..

Bu durağın levhasını, bir evin alt kat penceresinin azıcık altına çakmışlar..

Rahatlıkla evin numarası diye algılayabilirsiniz…

Biraz da paslanmış zor seçiliyor..

Yani maazallah ev sahibi pencerede bir şey kurutacağım dese ,durak yok olacak ..o derece yani..

Allahtan otobüs şöförleri, durakların yerini hatırlıyorlar..

Neyse Dünya kadar yol gittikten sonra, Boca ‘ya vardım.

Yolda, Maradona’nın doğduğu, Boca Juniors takımının stadının önünden geçtik..

Bu Boca Juniors taraftarları, Arjantinin en çıngarcı taraftarı olarak kabul ediliyor .

Bu nedenle,stadı, neredeyse tüm sezon ceza nedeni ile kapalı sayabilirsiniz.

Bu yıl da öyle olmuş 2 maç yapılmış sonra kapanmış...

Boca, deniz kıyısında bir teneke mahallesi.

Burayı toparlamışlar ve turist avında yem olarak kullanıyorlar..

Mahalleye adımınızı attığınız anda, kafanıza bir şapka geçirip fotoğraf çektirmek istiyen yorgun tango kadınlarının saldırısı başlıyor..

Bu “Bağyanlar”,heyecan versin diye derin baldır yırtmacını zorlayarak, bacağın tekini belinize kadar kaldırıyorlar ..

Dolayısıyla, bekar gitmişseniz karınıza açıklamakta zorluk çekeceğiniz manzaralar doğuyor..

Kadınlar için de, numaralar var... onların boynuna kırmızı pelüş bir şey sarıyorlar oldu sana Roxanne..

Onları, kocalarına zor açıklıyacakları yakışıklılıkta "guarda costa" herifler bekliyor...

Etrafta acaip kitsch dükkanlar ve bunların balkonlarında, Maradona ve Messi’ye benzetilmek istenen olağanüstü kötü heykeller..

Neredeyse, bizim memlekette işgüzar belediye başkanlarının meydan ortasına yerleştirdikleri sanat şaheserleri ,biber,patlıcan veya portakal heykelleri kadar kötü…

Konumuza dönelim…Rengarenk boyanmış teneke kaplı evler..

Saat erken olmasına rağmen, lokantalara adam çekmek maksadıyla dükkanın önündeki boşlukta tango paralayan çiftler ve etrafta binlerce turist ..

Boca, böyle bir şey...görülmeli mi ? evet... ama fazla bir şey beklemeyiniz..Hacı Hüsrev'in boyalı hali...

Bu arada “Boca” ağız demek ...zira kuruluş yeri, Plata nehrinin denize döküldüğü ağzı..

Tüm mahalleyi gezdikten sonra , stratejik bir noktaya oturup biramı çok keyifle yudumladım...

Öğlene doğru, bu günün ikinci program hedefi olan "San Telmo" için yola çıktım.

San Telmo, Pazar günleri San Telmo’da kurulan bit Pazarı…

Bit pazarı ile antikacılar çarşısının karışımı bir yer.

Etraf turist kaynıyor ve tam anlamı ile bir curcuna hakim..

Yola bakan bazı pasajların içinde de lokanta ve mağazalar var..

Bu pasajlar dışarıya göre, daha serin olduğundan ,millet, tıklım tıklım buralara sığınmış.

Ben bir tuvalet ararken iki delikanlının beni yokladığını hissettim..yokladıkları, elimdeki ucuz plastik decathlon çanta...

Hemen döndüm ve gözlerinin direğine bakarken işaret parmağımı salladım ..

Hemen çaktılar durumu ve ihtiyara bulaşmayalım diyerek derhal toz oldular..

Güney Amerikaya gitmeden önce kime sorsanız ve neyi okusanız her an saldırıya uğrayacağınıza ve şanslı iseniz soyulacağınıza dair uyarılar alırsınız.

Benim tüm seyahatte rastladığım tek yoklama bu oldu..Başka da en ufak bir vukuat yaşanmamıştır..

Özellikle gece vakti geçmek zorunda olduğunuz parklar olmasına rağmen, hiçbir yamuk yaşamadığımı ve herhangi bir girişimle karşı karşıya kalmadığımı altını çizerek belirtmek istiyorum..

Daha önce de yazdım yeterki üzerinizde "gel gel" ler olmasın...Karga gibiler ...parıldayan şeylere dayanamıyorlar...

"1989" adlı bir birahanede de aynı adı taşıyan biralarını denedim.

Harika imiş..

Biraz daha San Telmo sokaklarını arşınlayıp renkli performanslara tanık olduktan sonra, Otobüsüme binip Plaza Mayo da indim (Nedense Maşo diye okuyorlar)..

Otele dönerken, artık bana alıştıkları yöntemle para bozdurdum..hiç itiraz kalmadı...

Otelde bakım işlerine dalmışken, uzamış saçlarımı düzelteyim dedim..

Makineyi fevkalade kötü kullandığım için perçemi olduğu gibi pat diye kesmem mi ?

Şahtım şahbaz oldum..Artık saçımın ön kısmı yok... ama olsun önemli değil..

Uzun bir seyahatte, isteseniz de istemeseniz de saç traşını kendiniz yapmak durumundasınız ...ama biraz çalışıp öyle gidiniz...

aksi halde maskara olup çıkarsınız

Akşam, yemek için caddede ,"La Rey" adlı bir lokantada “emplanada” adı verilen bizim bir tür boğaçamız gibi peynirli-kıymalı böreklerini denedim..

Fena değil ama bizimkiler çok daha iyi...

Yarın yolculuk var..

Buenos Aires’ten ayrılmadan önce, izlenimlerimi kısaca paylaşmak istiyorum:

Baktığımda, anladığım kadarı ile, Arjantinli aslında "İtalyan" olmak istiyor..

Yemeğine özeniyor,giyimine özeniyor,yaşam tarzına özeniyor hatta mimarisine özeniyor..

Ama olmayınca olmuyor be kuzum ..

Onlar Akdeniz'in ortasında sen Atlantik okyanusu kıyısındasın..

Onlar koskoca bir imparatorluğun kalıntısı ,sen istilalardan başını alamamış bir ülkesin...

Her şey sırıtıyor..

Pantalonu tutturuyorsun ,ceket uymuyor..

Ayakkabıyı tutturuyorsun,şapka tutmuyor..

Kadınlar için aynı sorun devam ediyor..

Arjantin aynı zamanda faulü bol bir ülke …

Otobüs şöförü, seni bırakmak zorunda olduğu duraktan önce "buraya kadar" diye seni indirebiliyor..

Taksiciye kaça diyorsun, 30-35 olur diyor saat çalıştırıyor 60 olunca bu ne diye diyorsun.."burası böyle" diyebiliyor..

Konserde yer gösteren dahi, seni esas yerinden daha geride bir yere oturtmaya çalışıyor..

Hamburgercideki kız, senden mayonez ve ketçapı esirgemeye kalkıyor..

Bu örnekler çoğaltılabilir ..Tabi bu ortam çabuk anlaşılıyor ve haliyle siz de savunmaya geçiyorsunuz..

Geldiğiniz coğrafya sizi buna çabuk hazırlıyor...

Sorun, bu ufak tefek numaraları yiyen çok kişi var fakat siz hakkınızı arayınca pısss deyip oturuyorlar

Dedim ya ucuz uyanıklık gelişmiş konumda..

Bunun yanında otobüs biletinizi ödeyen delikanlılar da var, haklarını yemeyelim ama azınlıktalar..

Buenos Aires ziyaret edilmeli mi? Kesinlikle…kaçırmayınız ve tetik durunuz ...

Günün Görselleri aşağıda :

Tot: 0.094s; Tpl: 0.013s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0472s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb