Hokitika, stadje beroemd vanwege de 'greenstone' (jade) die er wordt gevonden en bewerkt. Op de foto een bijzondere klokkentoren op de rotonde.

Westcoast

May 23rd 2013
Joepie, na vijf weken appels plukken mochten we weer het fietsje op! Dat was duidelijk even wennen. Veel schuiven op het zadel de eerste uren en wat gevoelige lichaamsdelen de eerste dagen. Ook de in gedachten gestelde bestemming voor de eerste dag niet helemaal gehaald. Een uur langer aan het klooien om onze (nieuwe) bagage op de fiets te krijgen en een gemiddelde snelheid die wat tegenviel sloeg ... read more
Oceania » New Zealand » South Island » West Coast

New Zealand Flag The Polynesian Maori reached New Zealand in about A.D. 800. In 1840, their chieftains entered into a compact with Britain, the Treaty of Waitangi, in which they ceded sovereignty to Queen Victoria while retaining territorial rights. In that same year... ... read more
Tot: 0.071s; Tpl: 0.004s; cc: 4; qc: 26; dbt: 0.0484s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb