Cairns ses bast under vatten


Advertisement
Oceans and Seas
January 27th 2012
Published: January 27th 2012
Edit Blog Post

Min forsta Australia Day averkad och det ar val ungefar sa jag kanne mig ocksa. Har lyckats fa en rejal forkylning, trots att det ar kring 30 grader varmt. Carins har en hel del att erbjuda om du har pengar att erbjuda i utbyte. Dykturer, regnskog, djurparker, krokodilfarmar, skydive, bungy etc. Av detta har jag "endast" gjort det forstnamnda. Riktigt kul att dyka i Stora Barriarrevet, men lar droja innan det blir mer dykning. Efter att jag har jobbat lite kanske. Cairns ses som sagt bast under vatten, fast ibland ar man nastan under vatten uppe pa land ocksa for det kommer rejala regnskurar!

Ostkusten (som i vaderstrecket) har varit en harlig upplevelse, med hojdpunkterna Fraser Island och Whitsunday. Att kora 4WD pa Fraser var svarare, men roligare an jag hade trott. Hade en superbra bil (personerna i den, inte sjalva bilen for den gick sonder). Diska utan diskmedel i havet, sjunga tillsammans under stjarnorna sittandes pa strandenm (lite kumbanja stamning), sova med en massa trevliga stora flugor i ett talt. Campa med dingos, laga mat i stormkok, bada i riktigt haftiga sotvatten sjoar, fa naturliga bubblor i Champange pools. Testade aven att kora fast i sanden det forsta jag gjorde.

Ett dykcert rikare ocksa (visserligen en massa pengar fattigare). Tre dagar kurs i Arlie beach/Whitsundays. Nu ar man ju erfaren efter 8 dyk.. eller inte. Det ar dock en helt fantastisk kansla av att nastan vara tyngdlos under vattnet och vara pa besok i en annan varld.

Carins har mest bestatt i en dagars dyktur, hang vid Lagoonen och ga ut pa Gilligans dar jag bor. Planen ar att flytta till nagot billigare snart och jobba sa klart.

So long! Lisa

Advertisement



Tot: 0.1s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 48; dbt: 0.0372s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb