Blogs from New Zealand, Oceania - page 5

Oceania » New Zealand » South Island September 20th 2023

After a pretty uneventful nine hour flight I finally arrived in New Zealand around midday today. Upon arrival in Aukland I was a little worried because I forgot my vaccination card at home, but as it turns out Germans are one of the few non New Zealanders that don't have to go through immigration and can simply scan their passport and enter the country without showing any other documentation. Afterwards I picked up my backpack and went through baggage controll. In order to be rather safe than sorry I declared some items on my form that weren't necessary, like my skin care containing aloe vera (plantbased products). Eventhough I knew I didn't pack anything illegal in my luggage an irrational voice in the back of my head kept wondering what if I somehow did get drugs ... read more
IMG-20230920-WA0007.

Oceania » New Zealand » South Island September 4th 2023

NZ – Sydön Kia Ora, Upp tidigt igen – men eftersom redan påklädd så gick det undan. Halva handspritsflaskan rök på desinficering av hotelltoa men annars flöt det på. Kvällen före hade jag handlat lite frukost och mat att klara en lång resdag. Idag skulle jag först ta en skyttel-buss till färjan som skulle över till Picton på Sydön och därifrån med buss ner till Christchurch. Hotellet, eller övernattningsplatsen, låg precis bredvid stationen där shuttle bus skulle gå. Nu låg busshållplatsen precis bredvid spåret och tåget jag åkte igår som nu förbereddes för avfärd tillbaka upp mot Auckland. En numera obligatorisk kram från en på alla vis rejäl train manager och sedan iväg mot färjan. Ombord på en hyggligt modern Ro/pax färja med riktigt fräscha passagerarutrymmen. Färjan över Cook Strait tar c.a 3,5 timmar och vilken ... read more

Bilder från resan över Cook Strait och bussresa över Sydön... read more
20230825_085532
20230825_083214
20230825_115659

Oceania » New Zealand » North Island September 3rd 2023

Kia Ora, Auckland – centralt beläget ganska billigt hotell. Fixade ett gäng mackor och pastasallad inför den kommande långa tågresan. Jag var tvungen att checka in kl 07 på morgonen på tåget så inge rulla hatt i Auckland. Jag provgick den 20 minuter långa vägen till tågstationen kvällen före för att ha koll. Upp tidigt och ner till Strand Station där mitt tåg väntade. Alla väskor utom ett litet handbagage checkades in i en separat bagagevagn. Ett ganska kort tåg med fem sex vagnar och ett diesellok skulle ta oss över Nordön ner till Wellington. Luftigt med stora fönster och även välvda takfönster så att man skulle kunna se allt vackert. Tåget hade dessutom en så kallad viewing car. En helt öppen tågvagn med tak där man kunde gå ut under färden för att få ännu ... read more

Oceania » New Zealand » North Island » Auckland September 1st 2023

Nya Zeeland. Definitivt helt ny mark för mig. Väldigt långt bort. 12 timmars tidskillnad från hemma, södra halvklotet och vintertid. Ett mytomspunnet land. Det jag vet är att det är ett modernt samhälle, ur en massa synvinklar och att man är väldigt stolt över sitt ursprung som Nya Zeeländare med Maorier som ursprungsbefolkning. Min förväntan var att det skulle i mångt och mycket vara väldigt likt Sverige. Så klart både rätt och fel men mycket åt det rättare hållet. Naturen är ju oxå något man hört talas om, höga alpliknande snötäckta berg, fjordlandskap och ett böljande och bördigt landskap med en massa får genomborrat av massa små och stora vattendrag. Yes- helt korrekt. Sagan om ringen är ständigt närvarande och det är en mix i naturen utan dess like.Mil efter mil med vinodlingar kantat med nån ... read more

Oceania » New Zealand » North Island » Taranaki August 14th 2023

Walking in Mana Bay, Patea, I was very surprised to come face-to-face with a large NZ fur seal. After putting @bruno_the_malshi safely in the car (much to his disgust), I grabbed my camera and tore back to grab some photos. The seal seemed exhausted and was quite happy just chilling out with his head resting on a piece of driftwood. It was a good reminder that we are in seal season here, with others being sighted on the main beach most days so dogs need to be kept on a leash, for their safety as well as to prevent them from harassing the seals.... read more
Fur seal

Oceania » New Zealand » North Island » Taupo July 22nd 2023

My, this travelling on long flights gets harder every year for this old man. We set off from Taupo to Auckland, NZ, early on the Tuesday morning of 6th June. About an hours flight. We meet up with Benita, who was traveling to England to attend the same wedding we were going to. After a wait of 3 hours we boarded our Air NZ flight to Shanghai and were very pleased to find that the flight was not to full and we both were able to claim 3 seats each. This made the fight of 12 hours so much easier as we could stretch out and I could actually get some sleep, which is unusual for me. I 'm not good at sleeping on flights. When we reached Shanghai the move to the transfer area was ... read more

Oceania » New Zealand » North Island July 14th 2023

Memories of visiting St Hilda in the Woods Church at Ngamatapouri many decades ago convinced me I should travel over New Zealand's longest no-exit road to see it again. After turning off at Waitotara, onto the Waitotara Valley Road, we came across a sign warning us of wandering stock. The sign is there for a good reason. We had to dodge stock and wild goats all the way. The road roughly follows the Waitotara River and is sealed until you reach Ngamatapouri. We worked out we needed to keep going for another few kilometres in order to find the church. Seeing the church again was lovely. I remembered how beautiful it is inside. However, like churches all over NZ, it was locked and we couldn't find any contact details so were unable to find anyone to ... read more
St Hilda in the Woods
St Hilda's entrance
There is a toilet available

Tot: 0.153s; Tpl: 0.006s; cc: 10; qc: 63; dbt: 0.0783s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb