Waimata - Moeraki - Bluff - Steward Island

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand
July 19th 2014
Published: July 19th 2014

Vandaag heel wat kilometers gemaakt om op tijd Steward Island te bereiken. Het weer was weer nat en superbewolkt, dus het was niet zo erg om veel in de auto te zitten. Onderweg zijn we even gestopt in Moeraki om naar de rotsen te kijken. Miljoenen jaren geleden hebben geologische verschijnselen, die ik niet nader kan toelichten, ervoor gezorgd dat het strand daar bezaaid is door grote ronde rotsen. Ongetwijfeld een spectaculair zicht bij zonsondergang en laag tij. Wij waren daar natuurlijk bij hoogtij, de zon deed op dat moment toch even haar best voor ons. Zeker de moeite waard om even te stoppen. We reden een paar uur verder richting Bluff. Daar moesten we onze Cabana achterlaten en namen we de een catamaran richting Stewie island. Vlak voor het donker werd brak de zon er weer helemaal door zodat we konden genieten van een mooie zonsondergang tijdens onze boottocht. Aangekomen op S.I. boekten we een kamer in een motel en zochten we weer de lokale bar op. Dit keer leerden we een 6tal kiwi-twintigers kennen en werd het opnieuw een leuke avond! Morgen fikse wandeling op het eiland en na het donker wilde kiwi (de vogels) spotten!

Tot: 0.079s; Tpl: 0.008s; cc: 11; qc: 43; dbt: 0.046s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb