Pannkakor

Oceania » New Zealand » South Island » West Coast » Punakiaki
December 22nd 2005
Published: January 3rd 2006

Punakaiki

Det borjar lacka mot jul och vi maste bestamma oss for vad vi da ska hitta pa. En vandring kallad "Inland Pack-track" lockar genom att erbjuda overnattning under ett flera hundra meter langt grottoverhang, dar vi kan ata julmiddag. Darfor aker vi langs vastkusten ner till Punakaiki, dar denna vandring utgar ifran. Pa vagen stannar vi ett par timmar i Westport dar vi koper julklappar och julmat.
Dock regnar det under hela resan dit och har tydligen regnat en hel del innan och kommer tydligen att regna en hel del mer. Darfor avrader personalen pa info-kontoret oss fran att ga denna vandring (vi kommer inte kunna komma over floden innan grottan) sa det blev inget med det.
Vi trostar oss med att titta pa "Pancake Rocks" vilket ar den stora turistattraktionen i Punakaiki. Stenformationerna i havet paminner om pannkaksstaplar. Har och dar kan man aven se puffar av vatten som sprutar genom tranga hal i berget da tidvattnet ar hogt och vinden ligger pa.

Tot: 0.082s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 54; dbt: 0.0514s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb