Wanaka

Oceania » New Zealand » South Island » Wanaka
March 4th 2015
Published: April 2nd 2015

Afslapning

Der skulle ikke ske det store i dag. Vi skulle køre til Wanaka og på turen stoppede vi ved Lake Matheson, utroligt smukt område, hvor vi kunne se Aoraki/Mt. Cook fra søen af. Det var en meget smuk dag uden skyer, hvilket selvfølgelig gjorde det hele lidt mere fortryllende. Der er bare noget over New Zealand, der gør hele stedet magisk!

Vi stoppede også ved et vandfald, det tog tyve minutter og det var bestemt det hele værd! Jeg taber seriøst kæben hver evig eneste dag over al den skønhed der er her på New Zealand. Da vi ankom til Wanaka, blev den første halve time brugt på at tjekke ind. Jeg har ondt at receptionisterne når de skal tjekke en bus med 50-55 passagerer ind på én gang. Der er en del af dem der ser ud til at blive lidt stresset, hvilket er fuldstændig forståeligt.

Da jeg var blevet tjekket ind og jeg havde smidt mine tasker på værelset og fået skiftet til badetøj gik jeg mod søen sammen med Tanja, en af mine roommates, der er fra Finland. Jeg ville bare gerne ud og bade. Det fortrød jeg en lille bitte smule så snart jeg var kommet under. Det var godt nok koldt! Det hjalp ikke engang at svømme, jeg blev bestemt ikke varmere af den grund. Efter svømmeturen var planen egentlig bare at ligge og sole mig lidt, men jeg var for rastløs, så jeg gik tilbage mod hostellet.

Jeg var egentlig også blevet lidt sulten, så jeg gik ud og handlede ind til aftensmad. Selvom Connor lige havde været ovre og handle, gik han med mig, hvilket var rigtig hyggeligt. Det er små ting, som at gå ud og handle ind sammen med nogen, som man ikke tænker over at man savner engang imellem når man rejser alene.

Da jeg havde fået alt jeg skulle, gik vi op og lavede mad, hvilket var helt fantastisk, da jeg var virkelig sulten! Jeg spiste sammen med et britisk par og Connor. Jep jeg har glemt deres navne. Jeg møder virkelig mange mennesker hver dag og jeg kan simpelthen ikke huske alles navne. Jeg må finde en måde så jeg rent faktisk husker deres navne, for det er begyndt at være lidt pinligt.

Efter maden var det egentlig bare lidt mere afslapning, hvor jeg gjorde mit bedste for at få skrevet lidt mere i min dagbog. Jeg hyggede mig rigtig, jeg havde købt lidt chokolade og en cola, og så kravlede jeg ellers op i et træ ved søen, med det skønne tæppe jeg fik af Nini, Mummi, Milla og Chelle inden jeg tog afsted. Det var et skønt sted at sidde og skrive, da det simpelthen var så utroligt smukt, at det gjorde mig helt afslappet og lidt saglig. Fantastisk dag, hvor jeg bare slappede af!

2nd April 2015

TRÆ hygge
Kan lige se dig for mig der i træet. Bamse kram til dig fra mig

Tot: 3.151s; Tpl: 0.04s; cc: 12; qc: 46; dbt: 0.0437s; 3; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 9; ; mem: 1.3mb