Lyxvandring

Published: February 19th 2006

Additional maps: Pers vandring

Det borjar narma sig slutet av var tid i Nya Zealand och annu finns det sa mycket kvar att se. Eftersom vi har lite olika uppfattningar om vad vi ska agna tiden at delar vi pa oss en vecka. Under denna tid fixar Per med visum till Indonesien och gar en vandring i Tararua-omradet utanfor Wellington medan Linnea stannar kvar nagra dagar extra pa Sydon och gor en vandring vid dess nordliga kust.
"Queen Charlotte Sounds" ar den plats dar Cook tydligen trivdes bast, eftersom han tillbringade mycket av sin Nya Zeelandska tid har. Linnea tar en bat ut fran kuststaden Picton till Ships Cove (Cooks huvudsakliga ankringsplats) och borjar traska in mot Picton igen. Detta ar en "lyxvandring" i form av att bat transporterar packningen at en och dessutom far man bo lite lyxigare om man vill.
Forsta natten fick Linnea en egen fullt utrustad sexbaddsstuga, nere vid vattnet med en trevlig hangmatta mellan traden. Andra natten bodde hon hemma hos Noeline, en 74-arig dam som bjod pa te med scones nar man kom fram. Totalt 4 dagars lattare vandring med utsikter over havet och nara moten med djur. 14 wekas, 2 hjortar, en hare och en en possum var lite av det sallskap som man fick pa stigen. Det varma och travliga vadret inbjod dessutom till havsbad, vilket faktiskt ar forsta gangen pa resan.

Tot: 0.091s; Tpl: 0.009s; cc: 13; qc: 53; dbt: 0.0546s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb