NZ dag 3 (6)

Oceania » New Zealand » South Island » Lake Tekapo
December 3rd 2007
Published: December 3rd 2007

Hej med Jer

Så er det tid til at høre lidt nyt fra en afstresset familie, der er vel ankommet til New Zealand:-) Det er næsten surrealistisk, at man kan rejse så langt og så havne hos et folk, der minder så meget om én selv. Newzealænderne - kiwierne - er vestlige, veluddannede og meget venlige. Befolkningen er en blandet landhandel, og Maorierne som indvandrede fra div. Stillehavsøer for over 1000 år siden, må I høre mere om når vi kommer hjem. De bor i et geologisk og naturmæssigt tivoli med så meget plads, at der sjældent er kø ved vejene. NZ er et kæmpe slaraffenland for naturelskere, og jeg kan godt forstå hvorfor ingen kan få nok af dette land der er seks en halv gange så stort som DK og kun 4 millioner indbygger:
Lige nu kører vi, med Nick og Jay larmende ud af højtaleren, i vores Camper på vej mod Lake Tekapo, og her er simpelthen gude smukt!!! Vi har overnattet på en veludstyret campingplads i Akaroa. Akaroa ligger på halvøen (øst fra Christchurch) . Halvøen var engang en ø, dannet af et vulkanudbrud for 6 mio. år siden, men flere udbrud for 25.000 år siden kastede så meget op at øen blev forbundet med fastlandet Her er ufatteligt grønt, og det vulkanske landskab indbyder til at vi slår os ned, og bare sidder og nyder en stille lunch med et lille glas af NZ skønne vin.
Vi har det alle godt, dog døjer vi stadig med forkølelse, og min fod ”værker” lidt. Jeg har rigtig god gavn af mit ”smerteapparat”, og der var ingen problemer med at få hverken det eller mit apotek gennem tolden.
Vores Camper er en flot hvid 1 år gammel model. Den er 3,2 m høj og 6,0 m lang. Først var vi, specielt Theo, svært skuffet over den ikke var større, men det har vist sig at være lige den rigtig størrelse for os. Det går fint med både at køre og parkerer i byerne, og vi kan sagtens, alle ligge godt og sove. Ungerne ligger over førerhuset, og vi laver sofaarrangementet om til sovearrangement ved aftenstid. André var meget bekymret om han skulle ligge med bøjet ben i 3 uger, men det går okay, og vi syntes alle 4 det er rigtig hyggeligt. Vi nyder hinandens selskab, og der bliver læst lektier næsten hver dag.
Man kan ikke komme meget længere væk end NZ, og det har været nogle lange flyveture. Vi er ved at komme os over vores jetlag… der er præcis 12 timers tidsforskel - we are ahead of you.
I dag er det smukt sommer vejr med 23 grader, men i går var det dødssyg finregn regn, og koldt. Da NZ ligger på den sydlige halvkugle har vi sommer, nu hvor I har vinter hjemme i DK. Vi er nu på sydøen og her er der subarktiske betingelser i bjergene, og vejret veksler inden for få afstande. Selvom her er varmt, virker luften dejlig frisk og klar. For resten var vi i går på Antartic center. Et stort levende museum om livet på og ekspeditioner til Antartic. Det er her fra NZ, folk normalt flyver eller sejler fra, når de skal på ekspedition. Det var en stor oplevelse for os alle, med bl.a. et kæmpe kølerum, hvor vi i ført dunjakker, prøvede at simulerer vi var på Sydpolen.
Nå, men nu vil jeg nyde endnu mere af udsigten, og høre Sofie og Theo, hvor mange får de har talt i dag.
Vi taler meget om Jer derhjemme…. Hvordan har vores to kusiner det?, Går Sofie og Theo glip af noget i skolen? Og hvad med alle de julefrokoster vi alle 4 måtte misse? Hvordan går det på jobbet? Og hvordan har familie og vennerne det? Men vi er sikre på alt sikkert er som da vi tog fra DK.
Pas godt på Jer selv og hinanden
De varmeste tanker fra Sofie, Theo, André og Pernille
PS Der er helt kuk i vores mobil tlf ´er. Det eneste nr. der pt. virker er vores danske telefonnummer 60 95 12 61, og så er der vores NZ nr. 0064 210676512.

hej igen
Kære alle det lyder til at være en fin van I har fået, og naturen er vist lige noget for os til en vandretur. nyd det hele , 0g med hensyn til julen, så bliver det også jul næste år. Det er spændende om Pernille skal strejke, nu må vi se forhandlingerne. Jeg har læst vandmåler af. Håber miss Sofie gør sine øvelser så hun er fit til vm. Theo må finde et klaver rundt omkring. Vi glæder os på jeres vegne og tænker meget på jer. pas godt på hinanden og fodogryg. Kærlige tanker mor/ole
3rd December 2007

Hej alle 4 Dejligt at høre at i har det godt down there. Vi havde tænkt meget på Pernilles ryg og ben efter flyveturene, men det er godt at det går tåleligt. Her er alt som normalt, bortset fra at vi savner jer og Frederikke savner Sofie rigtig meget. Hun har skrevet til hende på MSN, så de kommer sikkert til at holde kontakten godt ved lige. Jeg var i Polen tirs/ons da i tog afsted. Der var snestorm i Krakow, hvorfra vi tog videre til Warsawa tirs aften. Onsdagen var til gengæld smuk og vi kørte langt ud på landet til vores ene bryggeri. Men jeg tvivler dog på at polske roe landskaber kan hamle op med NZ... Vi har julet i weekenden. Jeg har fri i morgen og skal ud og købe julegaver. Det var sjovere sidste år med Pernille. Vi snakkes snart ved i cyber space. Knus fra Richard, Frederikke og Henriette

Hej igen
Dejligt at lande i København og straks få jeres updaterede blog ind på mobilen. Det lyder som nogle super oplevelser, som er super beskrevet og man har lidt fornemmlsen af at vær der selv. Kusinerne har det fint og virker ikke til at have savnet deres far og mor de sidste par dage. Men nu glæder vi os til at jule lidt med dem. Fik iøvrigt kastet årets første snebold igår i New Jersey. Theo kunne nok trænge til en "vasker", når han klager over jeres fine camper;-) Hilsen Kim, som stadig glæder sig til at få set nogle billeder på bloggen også (come on, André) :-)
5th December 2007

Fra Urbansgade.
Nu mens I ligger og snuer eller skal til det, har jeg kun lidt nyt. I søndags var vi på Gisselfelt julemarked. Mange mennesker - kaos. Købte alligevel et par småting bl.a. en kastanielikør, som vil være superb til pandekager med is, uhm. Netop vendt hjem fra hjernevaskerkursus i projektledelse. Kurset blev afviklet i Karlslunde - dejligt sted, det regnede slet ikke, men nu ligger det jo også et stykke fra Solrød - desuden blev vi stopfordret med god mad. Søde mennesker - alle stort på på jeres alder. Vi havde det faktisk sjovt med at producere en video om projektorganisation. Vejret i dag er gråt i gråt og mere gråt, og det bliver mørkere og mørkere om morgenen. Vi tæller frem til den 21. hvor det vender. Flytter på lørdag for Julie - vi bliver 10-12 stykker. Har sendt en sms, som svar på de 3 ens I sendt til mig. Spændt på om, I har modtaget den - altså sms'en. Hilsener til jer alle og fortsat lykke på rejsen.
13th December 2007

Hej til jer alle 4
Hej med jer og tak for jeres hilsen. Det lyder jo rigtig dejligt alt det I oplever og det lyder også som om I husker at nyde det rigtig meget. Her går det som det plejer travlt og hyggeligt. Farooq har sagt op fra d. 1. feb og Helle er blevet overlæge. Vi holdt en rigtig dejlig og hyggelig julefrokost på Prinsen d. 7 dec. Jette L kommer tilbage fra jan. Vi ønsker jer en rigtig god jul og et knaldgodt nytår. Vi sender jer mange tanker og knus. Vi tænker på dig dagligt Pernille når vi kigger på din blomst : ) Julekram fra Bente, Irene og Ann
2nd January 2008

Hej Pernille og familie. Vi vil lige sende en lille nytårshilsen og håber at I rigtig hygger jer og får oplevet en masse. Vi håber også at din ryg holder til det hele, så du kan deltage i jeres arrangementer. Her hos os går det helt fint og vi har holdt fast i vores beslutning om at der ikke skal en so su ass herned. Else var her også og hun var bare god og helt enig. Vi ønsker jer alle en stadig god tur. Kram fra Bente, Irene og Ann : )
7th January 2008

Hej med jer
Hej med jer 4. Tak for forsættelsen af historien : ) Jeg må indrømme at herfra kommer der altså ikke helt så mange ord. Både fordi der jo ikke sker så meget i hverdagen som hos jer og fordi vi arbejder derudaf. Det lyder helt vildt dejligt alt det I oplever - det oser ud af brevet hvor spændende det er. Vi kan også læse mellem linierne hvordan din ryg har det. Vi sender lige et kram til jer alle. Nyd det rigtig meget. Kram Irene, Bente og Ann P.s. din blomst stod lige så nydeligt til efter nytår....

Tot: 0.076s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 55; dbt: 0.0522s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb