Fra Pernille og André ønsker glædelig jul


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Kaikoura
December 18th 2007
Published: December 18th 2007
Edit Blog Post

Kære alle sammen
Lige en lille hurtig glad julehilsen herfra Kaikura - delfin og hval paradiset!!!
For syv søren hvor har vi igen fået en på opleveren:-) Vores vækkeur ringede i morges kl. 04.45, og vi kørte lidt ned af vejen for at melde os klar til svømning. Vi havde bestilt, efter megen besvær, da det er højsæson, og vi ikke havde været hurtige nok, en 3½ time svømmetur med delfiner i Stillehavet. En kæmpe succes for os alle fire!!! Efter en lille, som altid, intro dvd vedr. forholdsregler, og husken på at det er vilde delfiner vi har med at gøre, blev der på total professionel manér uddelt våddragter, hætter, maske, snorkel og finner. Vi kørte 5 min. i bus ud til båden, og tog 13 personer af sted. Vi var os 4 og 9 japanske ungpiger (der brækkede sig i stride strømme). Der var bare så mange delfiner og da vi efter 10 - 20 sekunder havde vænnet os til det 16 grade varme, eller kolde vand, var det simpelthen den største oplevelse vi alle fire har haft mens vi har været her i NZ. Delfinerne kom helt tæt på os og i så store mængder, at vi først ikke var helt trygge ved det. De var utrolig legesyge, og ”talte” i et væk. Der er mange hvaler her i området, og det er derfor delfinerne er så utrolig aktive tidlig morgen, de har spist godt sammen med hvalerne hele natten, og er ved morgengry klar til at lege, hygge sig og bare slappe af. Vi var i vandet af 4 omgange, og prøvede at tage fotos, men det var bare svært!!! Sender dog lige et af os i udstyret:-)
Vores kajak tur i nationalparken Able Tasman, var også alle tiders….. , men den må I høre om når vi kommer hjem.
I går var det 32 grader, og alle hyggede sig i poolen hele eftermiddagen, og led af røde skuldre hele aftenen:-), og i dag er det dødssygt regnvejr - hold da helt op hvor vejret er uforudsigeligt!!
Vi tænker på Jer når vi i morgen skal på hvalsafari, og spise store ribeye steaks på grillen til aften, der er nemlig lovet godt vejr igen. Mon ikke også vi smager lidt på den lokale vin og ungerne får nogle gode store is.
Vi får nok ikke skrevet igen inden jul, så hermed ønske I alle en rigtig glædelig jul, og alt det bedste til Jer alle i 2008.
Igen tusind tak for Jeres mails, både dem I har sendt på Travelblog, og på vores normale mail.
So long until later…..
Miss Sophie, Theo, André and Pernille



Additional photos below
Photos: 6, Displayed: 6


Advertisement



18th December 2007

glædelig jul
Søde børn, hvor I da oplever gode ting. Jeg slaver i "jeppe" og sælger en masse julepynt, alt mens snotten står i hele hovedet, vi skal aflevere julegaver hos Rikke i morgen, efter min julefrokost med de mange foredrags eftermiddage, det går lidt trægt med snotten, og jeg gruer for flyveturen til usa. Vi har købt gave til berit også fra jer, så vi ser hvad hun siger! jeres hus er fit for fight, smukt. Ole har travlt med at få det hele flot i skovfogedhuset til 1.juledag, der er pyntet ude og inde. Juletræet på fod og alle herlighederne. Vi ønsker jer den bedste jul( uden os) og et drøngodt nytår. Hjertelig tillykke på bryllupsdagen, vi har ej glemt jer. Håber alt er vel, og hils Rommie & Oliver og Sophia. Vi kommer en dag. Kærlige tanker og varme kram til alle, missss ya. mor/mormor/sviger & ole
23rd December 2007

Julen står for døren..
og medens rullepølsen simrer, og vaniljekrandsedejen hviler skal I have en hilsen. Har allerede set Rommie og Olivers hus og Aukland på Google Earth. Frede dukker op i morgen, men det har ikke være uden problemer. Kalundborg kommune meddelte her få dage før jul, at de ikke ville betale for hjælpemidler. Så checke hvad det kostede at leje. Bare godt 3.000 kr. Så fat i en masse instanser, ringe hist og her - selvfølgelig i arbejdstiden ellers er der jo lukket, midt i min meget, meget, vigtige opgave for hende med hestehalen, vistnok knold nu. Pres, pres, pres. Efter en masse ballade forbarmede Vordingborg kommune, som fandt det helt urimeligt, sig over os - så nu bliver det også jul for Frede. Tænk at behandle en 90-årig på den måde. Men nu skal de denondelynemig også blive generet. Der skal bare klages alle steder. Vi har nået minusgraderne, luften er fugtig, så træer og buske står med rimfrost - det ser helt godt ud. Men hvid jul er der ingen, der har lovet. Julie kommer også i morgen - og får til opgave at pynte juletræ - hvad mon hun finder på, og jeg, ja jeg skal ud at købe julegaver og lave rødkål, og risalamande og brune kartofler og leverpostej og... og... og. Måske ville det ikke være så dumt at køre rundt i en autocamper og bade i varme kilder og slente rundt og alt det andet. ... og så er Morten blevet far til en lille pige den 16.dec. De kærligste hilsner til jer alle og fortsat god tur
30th December 2007

nytår
Hej alle sammen Så blev der endelig lidt tid til at skrive en mail til jer! Det er lidt svært med internettet for tiden, da Tele2 endnu ikke har fået det installeret i min nye lejlighed og derfor sidder jeg pt også i Benediktes lejlighed og låner hendes computer :) Det går ellers rigtig godt med den nye lejlighed, jeg er SÅ glad for den. Den er lille men hyggelig! og så ligger den jo vildt godt. Er næsten sikker på at få solgt min gamle andel til to nordmænd så det er jo også fedt. Glæder mig til den er solgt så jeg ikke har det hægeparti. Juleaften var som den plejer, savnede jer selvfølgelig! Mange tak for gaven forresten, den var rigitg fin, til mit nye hjem :) Ellers ikke så meget nyt, morfar var lidt sløj, mor lavede dejlig mad, men det lykkedes mig at få Mogens til at spille golf på nintendoWii :) tror han synes det var ret sjovt! Spurgte hvad sådan en kostede ;) Men generelt var det en afslappet jul. Har haft helt vildt travlt op til jul, med noget speciale skrivning, flytning og en lille opgave jeg manglede af aflever - så jeg tog som sædvanlig en all-nighter mellem tirsdag og onsdag hvor jeg skulle aflevere... troede jeg var blevet for gammel til den slags! Men jeg fik heldigvis afleveret opgaven og den ligger på nettet hvis I skulle have lyst til at prøve? :) http://www.itu.dk/people/houlberg/published/growshrinking_final.html Det er et spil der handler om koordinering :) Nyårsaften skal jeg holde sammen med de sædvanlige piger hjemme hos Benedikte. Der kommer ca 25 så det bliver en dejlig mellemstor fest :) Håber alt vel hos jer og at I har haft en godt jul og får et dejligt nytår!! Kærlig hilsen Julie :) p.s. I kan forrestn også følge lidt med i hvad jeg laver på min facebook profil: http://itu.facebook.com/profile.php?id=646122672 Men det kan være i selv skal oprette en profil for at se min..?
1st January 2008

Tillykke med bryllupsdagen.
Hej alle 4. Vi glemte jo helt jeres bryllupdag - den skulle jo ikke være svær at huske - det må vist være alderen. Derfor et let forsinkelt tillykke med dagen. Hyggeligt at snakke med jer i telefonen - det er alligevel en lidt sær fornemmelse at vide man taler på tværs over den halve jord. På 1. dagen i det nye år sidder vi og hviler lidt ud - efter at have sendt Ove og Gudrun afsted - overpå en vellykket, hyggelig nytårsaften, hvor vi smæskede os i kalveculotte og champagne - vi fik også lidt margaritas - en vane fra Mexico. Morfar gik allerede i seng kl. 11 - for han er åbenbart blevet en træt gammel mand. Niels havde for en gang skyld købt noget ordentligt fyrværkeri - og efter 12 gik det løs med masser af flotte raketter i Kindby by og omegn. Vejret var meget klart så vi kunne også nyde de flotte raketter på Jungshoved, Møn og Nyord. Og hvordan går det så med mine 2 englebørn. Har I fået nogle nye venner? Er I blevet gode til engelsk? Finder I mange spændende ting? Får I skrevet dagbøger? Er I flittige i "skolen". Eller går I simpelthen bare og savner det kolde, mørke, triste vejr og de strenge lærerere og frikadellerne osv. Nå, I har jo masser af oplevelser forude - og dem glæder jeg mig meget til at høre om, når I engang sætter foden herhjemme igen. Farmor

Tot: 0.09s; Tpl: 0.012s; cc: 13; qc: 56; dbt: 0.0517s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb