Invercargill

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Invercargill
March 16th 2015
Published: April 3rd 2015

Fælles bekendte og mange stop

I dag skulle jeg med bussen mod Invercargill. Der havde været lidt problemer med bussen den morgen, så bussen var lidt forsinket, men det gik alt sammen. Jeg var den første der blev samlet op, hvilket betød at jeg kunne vælge det sæde med mest plads! Bagefter skulle vi samle en del op, bl.a. Frederik fra Bornholm, der kender Emilie Post, som jeg lærte at kende på Peder Oxe. Det var sgu lidt pudsigt. Jeg vidste godt at Danmark er lille, så det gjorde bare Danmark lidt mindre.

Vi stoppede en del på vores tur til Invercargill. Vi kørte igennem Catlins, hvilket er et utroligt smukt område. Vi stoppede ved et fyrtårn, hvilket var en virkelig smuk tur! Vi stoppede ved to forskellige vandfald, begge utroligt smukke og det var en fantastisk tur op til dem! Derudover stoppede vi ved en strand med søløver, en strand, hvor vi kunne se delfiner og en fossil skov, hvor pingvinerne normalt holder til. Det var rimelig vildt så godt de forskellige stammer var bevaret, grundet lava. Det havde været en rimelig stor skov før der var et vulkanudbrud, der dækkede alle træerne og de var nu beskyttet mod at blive ældre, forrådnelse osv. Det var virkelig imponerende. Der var også en lille skov på den anden side af parkeringspladsen, der mindede lidt om den skov, hvor Merry og Pippin, flygtede ind, da Orkerne og menneskene sloges. Jeg fik dog ikke bekræftet om det var der, så det var det nok ikke, men jeg synes stadig at det mindede om den skov.

Vi ankom til Invercargill kl. 19.00. Jeg var virkelig glad for, at jeg ikke skulle med bussen igen i morgen tidlig. Jeg blev tjekket ind på et værelse sammen med to andre. Værelset havde ikke nogen vinduer. Det skulle nok blive farligt om morgenen.

Hyggelig by

Jeg endte med at sove til hen på eftermiddagen, da værelset jo var bælgravende mørkt. Jeg gik bare en tur rundt i byen og så de forskellige parker de havde. Jeg synes det var en meget hyggelig og charmerende lille by. Jeg endte med at gå rundt i rimelig lang tid. Da jeg fandt tilbage til selve byen igen, gik jeg ind på en hyggelig lille café, der havde den sødeste servitrice! Hun var simpelthen så sød! Da hun alligevel var ved at lukke, fik jeg en gratis tærte med, hvilket var vildt sødt af hende! Det sparede mig da at skulle lave aftensmad.

Der sker ikke det store i Invercargill, men det er en rigtig hyggelig by. Det er i hvert fald min mening.

3rd April 2015

Wauv
Dejligt så mange søde mennesker du møder og som forkæler dig....Lucky you

Tot: 0.269s; Tpl: 0.016s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.013s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.3mb