Richting Shantytown en Ballarat House (Ruth & Gary)

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Greymouth
November 22nd 2011
Published: November 22nd 2011

We hadden al zoveel over Shantytown gelezen in elke folder hier in de buurt dat we het dorpje toch moesten zien hé! Maar het is absoluut de moeite niet! Het is een replica van 30 huizen , hoe een goud stad er hier zo'n 100 jaar geleden moet uitgezien hebben. Een soort Bokrijk dus! Hier moest je $30 per persoon betalen. We staken ons fototoestel even over de poort en fotografeerden de huizen langs de buitenkant.

Na de hevige regen de dag ervoor , het was zelf even een nieuwsonderbreking tijdens de film in de keuken van de camping. Wind van 130 km/uur en hevige regen over het ganse land door. Kans op overstromingen, mensen moesten binnen blijven etc.
Er was ook geen echte mogelijkheid om te gaan wandelen. Tot grote ergernis van Jan die verplicht was in de auto te blijven zitten.
Deze namiddag gingen we terug naar Ballarat House met de cadeautjes. En we kregen weer véél te véél in de plaats. Een wijn en kaasschotel, een rondleiding in het huis, hopen verhalen, mooie foto's & postkaarten,...
We zaten in onze wagen terug met een extra fles wijn, restjes kaas, magazines, postkaarten, en een mooie vriendschap van 2 prachtige mensen!

Voor de mensen die de accommodatie willen bekijken: www.ballarathouse.co.nz

Ruth & Gary verkopen hun huis, hun boerderij en hun goudwinnings certificaat voor hun grond en gaan terug in Nelson wonen. De mensen zijn nu bijna halverwege de 70 en willen dichter bij de grote stad terug wonen, waar ze al altijd gewoond hebben.
Ze hebben kinderen in Auckland (noordereiland), Sydney (Australië), Chicago (USA) en eentje op de boerderij in Stafford.
Deze laatste zoon gaat in de politiek en trekt ook terug naar Nelson. Ze waren naar deze streek gekomen omdat er veel meer water was voor hun koeien dan het noordelijke gedeelte.
Ze moeten dus regelmatig een vliegtuig nemen als ze hun kinderen en kleinkinderen willen zien.

We zijn hen nogmaals heel erg dankbaar voor ons te helpen met onze wagen, voor het lekkere ontbijt, voor de leuke babbels , de vele tips, de wijn en kaasschotel!

Tot: 0.067s; Tpl: 0.011s; cc: 16; qc: 29; dbt: 0.0376s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb