Stadigvak i Paihia.

Oceania » New Zealand » North Island
November 7th 2010
Published: November 7th 2010

Hello !

En lille update fra den anden side af jorden. Undskyld hvis min besked virker lidt sporadisk, men kan ikk lige overskue at flette noget ordentlig sammen 😊.

Sidste uge var vi ude at have vores forste Open Water Dive, hvilket var en rigtig god oplevelse. Det er en meget betagende verden man finder dernede, til trods for at vi ikke saa det store. nogle fiskestimer og diverse fisk. Haaber paa lidt mere action paa fredag hvor vi har vores afsluttende dyk.

I lordags var vi ude paa en bus rundtur, hvor vi startede med at kore til nogle kampe sandklitter naer cape Reiga. Vi sandboardede ned af disse klitter, det var skide skagt 😊. Dernast korte vi ud til en lille strand og spiste frokost og badede i de store bolger. Vi korte da til Cape Reinga, hvilket er stedet hvor det Tasmanske hav og Stillehavet stoeder sammen. Der var en kanon udsigt deroppe, og man kunne faktisk se farveforskellene mellem de 2 have. Til slut korte vi ned pa 90mile beach, saa vi korte langs det tasmanske Hav. Vi var ogsa ude at 'fange' nogle skalddyr, som gemte sig under sandet lige i vandkanten, de smagte lidt spoejst !

Sondag, i gaar, startede vi paa vores Maori undervisning, som egentlig er ganske spandende (til trods for jeg pjakker i dag - kurvefletning er ikke lige mig). Vi skal besoge et Maori hus pa onsdag, mener jeg det er, hvor de har en meget maerkvaerdig velkomstcermoni. Nogle af os drenge, skal blive 'udfordret' af deres Maori maend, som danser med en stav og raaber og skriger af os. Vi skal soerge for at holde ojenkontakt med dem hele tiden, ellers maa de slaa os med staven!! Saa det skal vi nok lige oeve os lidt paa 😊.
Desuden skal vi ogsa fremfore deres krigsdans, Haka, for dem, hvilket vi allerede oever ganske meget paa. Det skal nok blive sjovt 😊.
Om eftermiddagen var vi nogle stykker ude ved Treaty Grounds, hvor Traktaten mellem Maori folket og europaerne blev underskrevet, et helligt sted hvor mad og drikke ikke maa indtages.

Paa torsdag skal vi ud at surfe hele dagen, fredag dykke og loerdag tager vi fra Paihia til Rotaurou hvor vi skal vare nogle dage inden vi rejser videre. Det bliver dejligt at komme vaek fra Paihia, man er ved at blive lidt traet af stedet.

Haaber i alle har det godt

Mvh Simon <3<3<3

Tot: 0.097s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 46; dbt: 0.0666s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb