Marijke and Luc

January 15th 2008
Published: January 25th 2008

Hello,

People over here tell us this is a lovely summer, and indeed, we can say this is a fact, even cloudy conditions doesn't prevent you from sunburns, if you don't put sunscreen on, my forehead is peeling for the moment after a day fishing in the Bay of Islands. Departing from the Bay of Islands we crossed to the westcoast, to visit a very large inlet, the Hokianga Harbour, combining local historyfacts with a special naturewalk, going into the forest of Waipoua in the evening with people from the organisation Footprint, to greet the very old Kauri trees. Billy and Joe, local Maori, gave us a lot of information about the trees and the plants in that rainforest, and we learned a lot in a short time concerning their approach to nature.

Hallo,

De NZ-landers spreken over een fantastische zomer en dit kunnen we zeker aannemen want elke dag schijnt hier de zon en zelfs de wolken die nu en dan ne keer passeren beschermen ons niet van zonnebrand. Luc zijn voorhoofd is aan het vervellen na een dagje vissen in de Bay of Island, het was een beetje bewolkt en zelfs aan de frisse kant dus geen zonnecreme en voila het resultaat. We hebben een mooie 3 daagse uitstap gemaakt en in een mooie B&B verbleven met een prachtig uitzicht op de baai. Een tocht met de zeilboot van Sandi haar vader, een prachtige tocht langs vele eilandjes en mooie stranden. Na 3 dagen naar de andere kant gereden om een inham te bezoeken, de Hokianga haven. Daar zijn we met de organisatie footprint om 18.00 uur het bos ingestapt om de reusachtige kauri bomen te bezoeken, gelukkig zijn deze gespaard gebleven van de massale ontbossingen die de europese inwijkelingen moest voorzien van hout voor woningen en meubelen. Deze reusachtige bomen leveren het schoonste hout dat we ooit gezien hebben maar ze groeien verschrikkelijk traag. We zijn ze dus gaan bezoeken met Billy en Joe, 2 Maori gidsen die ons meegevoerd hebben in de wereld van Tane Mahuta, lord of the forrest. In onze 2 uur durende wandeling hebben we veel geleerd over planten en dieren en over de beleving van de natuur op een heel andere wijze dan westerlingen dit doen. Komen een van jullie ooit deze kant op dan is de avond wandeling met footprint zeker een must.

Tot: 0.116s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 52; dbt: 0.0762s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb