Martinborough: New Zealand vindistrikt

Oceania » New Zealand » North Island » Wellington Region » Featherston
February 17th 2007
Published: February 17th 2007

MartinboroughMartinboroughMartinborough

Her et billede ned gennem de endeløse rækker af vinranker.

Martinborough: New Zealand vindistrikt

Australasia » New Zealand » North Island » Wellington Region » Featherston By Sofie og Thomas
February 17th 2007 Da vi havde en friweekend uden de store planer, blev vi enige om at tage på en lille udflugt i lokalområdet. Efter opfordring fra Sofies kollegaer valgte vi at besøge det lille vin distrikt Martinborough.

Turen var på alle måder en positiv oplevelse. Togturen igennem det New Zealandske landskab var helt speciel, og gav os et indblik i en natur langt fra det vi kender i Danmark. Efter ankomsten til byen begav vi os på udflugt mellem de tætliggende vingårde, her var det muligt at smage et udvalg af de lokalt producerede vine spædet op med lidt godt at spise, hvilket var et tilbud vi ikke kunne sige nej til!

Efter at have slået mave og alkoholpåvirkningen var begyndt at faldet i styrke, begav vi os på udflugt mellem de lange gange af vinranker, inden vi igen vendte næsen mod Wellington.

Martinborough

Ud og se med "Tranz Metro" ved dette syn kommer man pludselig til at længes hjem efter DSB's IC3 tog. Om ikke andet fragtede det os fra Wellington til Martinborough.
Martinborough

Det koster ca. 120$ (500 kr.) at køre 20-30 km for stærkt på vejene... men at gå over togskinnerne kan være en skæbnesvanger handling...
Martinborough

Charmerende lille by (Martinborough).
Martinborough

Det er skam vindruer, specielt de grønne er NZ stolthed, da de primært er kendt for Hvidvine.
Martinborough

Her nyder vi lidt god mad og noget lokalt vin.
Martinborough

Idyl, idyl og atter idyl!
Martinborough

Idyl, idyl og atter idyl!
Martinborough

Gu’ ved om det er den samme fyr der har plantet vinrankerne som har stået for beplantningen af nåleskoven i baggrunden. Bemærk præcisionen.
Martinborough

Lige et smut forbi den lokale kirkegaard, da det også kan give et indblik i Kiwi kulturen
Martinborough

Pimp up my grave, for dem med penge!
Martinborough

Og graven for dem med uden penge!

Tot: 0.113s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 50; dbt: 0.0546s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb