Waitomo

Oceania » New Zealand » North Island » Waitomo
March 28th 2015
Published: April 8th 2015

Nu bliver det sjovt!

I dag kørte bussen videre til Waitomo og det betød endnu en sjov aktivitet! Vi havde lidt travlt fra morgenstunden af, men det var det hele værd. Da vi ankom til Waitomo skulle hele bussen betale for aktiviteten og vi var nogle stykker der skulle afsted med det samme. Jeg skulle på Black Abyss sammen med fire piger fra England, Jessica fra San Francisco, Lis fra Hong Kong og Barph fra England. Det skulle nok blive sjovt. Vi skulle først have alt vores udstyr på og derefter skulle vi rappelle ned i en grotte!! Wuhu jeg glædede mig!! Vi skulle bruge fem timer nede i grotten, hvor vi skulle zipline, hoppe ned i vandet med en badering, gå lidt rundt dernede og kravle op af et par vandfald. Det skulle nok blive rigtig sjovt!!

Det var vildt sjovt at rappelle!! Jeg er fan! Efter vi havde rappellet skulle vi zipline, hvilket var rimelig nice, da vores instruktører slukkede deres lamper, så vi kunne se alle de selvlysende orme der hang i loftet. Det var så fantastisk smukt!! Efter det fik vi en kop kakao og en kage, hvilket var rimelig lækkert! Så skulle vi hoppe ned i vandet med en badering. Vi skulle lidt dybere ind i grotten, hvor Emma (vores ene instruktør) fortalte lidt om de selvlysende orme, der faktisk var maddikker og det var ikke dem der lyste, men deres afføring. Hmm det var stadig rigtig smukt, men samtidig også lidt klamt. De er maddikker i 9 måneder, hvorefter de bliver til fluer, de har dog ikke en mund, så de bruger 48 timer på at formere sig, hvorefter hannen dør og hunnen lægger 200 æg for så at dø. Den første maddikke der klækker spiser sine brødre og søstre. Det er livet for en maddikke, der har selvlysende afføring. Jeg kan ikke huske hvad det var der gjorde, at det blev selvlysende.

Efter det skulle vi gå igennem et par gange, hvis navne jeg vil spare jer for, men på den sidste del fik vi nye navne. Jeg fik Maori navnet Maramar. De vidste ikke hvad det betød, de vidste bare, at det var et Maori navn. Det lød meget godt, så jeg klagede ikke, specielt ikke fordi de fleste andre fik navn, der egentlig var ord for forskellige ting. Derefter fik vi lidt varmt Lime Cordial/Lime sirup og chokolade. Det smagte vildt godt at dyppe chokoladen i den varme lime Cordial. Efter det skulle vi gå lidt videre indtil vi skulle kravle op af to vandfald før vi var færdige. Det var virkelig fedt at kravle op af vandfaldene! Det var også rimelig nemt, i hvert fald for mig. Der var et par steder, hvor det helt klart betalte sig at være lille.

Da vi var færdige kom vi tilbage til butikken, hvor vi fik tomatsuppe og bagels! Det var så lækkert! Jeg blev så mæt! Jeg behøvede bestemt ikke aftensmad! Jeg var også SÅ træt da vi ankom til hostellet, at jeg bare gik direkte i seng. Jeg havde et par dage her i Waitomo, så jeg kunne sagtens se resten af området dagen efter.

En lille gå tur

Det regnede da jeg vågnede, så jeg slappede egentlig bare af og sov lidt længere. Da det var ved at være frokost tid, kom solen frem, så jeg tog mig sammen og kom i noget tøj, så jeg kunne komme ud og se lidt af området. Jeg fandt en lille gå tur meget tæt på hostellet, så det var jo dejligt. Jeg besluttede mig for bare at nyde gå turen og ikke tage billeder. Det er selvfølgelig altid fristende, da det simpelthen er så smukt hernede, men det var nu også skønt bare at nyde naturen.

Det var en fantastisk gå tur! Jeg kom igennem et par tropiske skove og hen over et par marker. Der var en udkigspost, hvor man kunne se hele Waitomo, det var så smukt!! Jeg nød at have tid til at suge alle indtrykkene til mig! Der var et par fugle der bestemt ikke var bange for mig. Der var en lille fugl der fløj rundt om hovedet på mig, det var vildt så tæt på den kom.

Da jeg kom tilbage til værelset havde jeg fået nye roomies. To piger fra England og en fra Korea. Pigen fra Korea klikkede jeg med lige fra starten af. De engelske piger holdt sig lidt mere for sig selv.

Der skete egentlig ikke det store i Waitomo efter det. Dagen efter endte jeg med at skulle rykke værelse, da de fandt nogle bedbugs, så alt mit tøj og mine tasker blev tørretumblet. De vaskede faktisk mit vasketøj, hvilket var vildt luksus, da det betyder at jeg ikke selv skal vaske tøj i et godt stykke tid! Jeg har ofte været rimelig heldig på den her tur, det er pænt skønt!

Tot: 0.046s; Tpl: 0.017s; cc: 11; qc: 27; dbt: 0.0068s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.2mb