Rotorua , Lake Taupo en Tongariro National Park

Published: February 23rd 2012

We namen afscheid van alle families in KatiKati en besloten richting Nathan te gaan in Rotorua. We probeerden hem al verschillende dagen te bereiken en hadden heel veel geluk dat hij thuis was op het moment dat we hem nog es belden. Hij vond het super dat we dan toch gekomen waren...alleen zijn vrouw vond het niet zo leuk. Ze was wat afstandelijk en sliep bijna het ganse weekend door. Zijn vrouw was niet meegekomen naar Lake Wakaremoana dus vandaar dat ze ons niet kende. We hadden wel het geluk dat we er toch het weekend mochten blijven.
Nathan nam ons mee naar allle leuke plekjes dat hij kende. Verschillende meren : onder andere Blue Lake en Green Lake het ene meer is eigendom van een Maori stam (iwi) en het andere is wél openbaar maar je kan er niet in zwemmen omdat het te koud is.
Hij nam ons mee naar een waterbron in het bos, een bbq (daar beseften we dat de worstjes niet lekker waren en we zonder vlees kunnen leven) en ook de blubberende hete modderbaden en kokend water.

Een must als je NZ bezoekt! Ga naar Rotorua. Tijdens ons verblijf ging de geur van rotte eieren overal in ons rond. Onze auto, onze kleren, de slaapkamer,...eikes. Die geur mis ik totaal niet. Rotorua zelf is een mooie stad. De meeste mensen bezoeken enkel de betalende geyshers en spuitgaten maar wij deden met Nathan en zijn vrouw de gratis tour. Je moet het gewoon weten zijn....anders betaal je 32nz dollar per persoon (voor maar 2 uurtjes).

Nathan vroeg of we een typisch Europees dessert wilden maken. Tiramisu? De oogjes blinkten bij iedereen. We hadden geluk in de supermarkt want 1 mascarpone gevonden (in de meeste winkels hebben ze daar nog nooit van gehoord) en 2 ik vond speculaas!

Na het geslaagde middagdessert gingen we nog es lekker gaan eten in een Indisch restaurantje. Zoals altijd, véél te véél eten!

De dag nadien gingen we naar Lake Taupo. Lake Taupo ligt een goeie 40 km verder dan Rotorua. Aan het meer is er 1 grote camping waar je gratis kan kamperen. Daar stonden we een aantal dagen om te wandelen. Alles ok op de camping behalve dat de wc's verschrikkelijk stonken. Je moest uitkijken waar je wandelde of je stampte in de menselijke stront. (gelukkig bij ons niet gebeurd!) Niet iedereen is even proper.
Dat is het enige nadeel als je geen chemisch toilet hebt in je kampeerwagen.

Het meer is prachtig! Je kan er uren naar blijven kijken.

We besloten verder te reizen naar Tongariro National Park. Het park ligt tenmidden in de bergen en is gekend voor zijn vulkanische activiteit. De eerste 2 dagen was het constant aan het regenen. Het water goot alweer met bakken uit de lucht. Gelukkig wist er iemand ons te zeggen dat er beter weer op komst was. In de camping hadden we voor het eerst andere Belgen gezien (Vlamingen uit Aarschot) die er een kleine maand vakantie hadden. We konden het ons niet voorstellen. Een maand vakantie voor Nieuw-Zeeland. Wij zijn hier nu al langer dan 4 maanden :-)

2 dagen later hadden we inderdaad geluk en begon Jan aan zijn Tongariro Crossing. Een wandeling tussen de 6 en 8 uur. Als het er onweert bent je verplicht om in een hut te blijven overnachten dus ik was megacontent dat het zonnetje scheen!
Hij heeft vele mooie dingen gezien! De actieve vulkanische berg, de sulphur meren, helder ijskoude blauwe meren etc, prachtige natuur enz. De reden waarom ik niet meeging was onder andere mijn knie + ik zou noooooooooit in 6 uur de tocht kunnen doen! (t'zou met overnachting zijn)
Trouwens als je met 2 de tocht doet, kan je bijna niet anders dan je in te schrijven met een busmaatschappij om je te voeren en op te halen. Als je dan moet wandelen/afzien en een bepaalde tijd terug zijn...pfff

Tot: 0.075s; Tpl: 0.014s; cc: 15; qc: 32; dbt: 0.0379s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb