River Valley

Oceania » New Zealand » North Island » River Valley
April 7th 2015
Published: April 8th 2015

Dansker bus

Hold nu op, der var mange danskere med bussen mod River Valley. De var tolv! Det var jo fuldstændig vildt! Det var lige før der var flere danskere end briter, hvilket er en sjældenhed. Som altid var der en del briter og tysker. Der var også nogle canadier, svenskere og aussies. Det tro jeg dækker nationaliteterne om bord på bussen rimelig godt.

Vi kørte ud til Tongariro Nationalpark, hvor man kunne vælge at gå en tur på to timer. Det valgte jeg ikke at gøre. Mine ben var stadig fuldstændig smadret efter Tongariro Crossing og Mt Doom. Jep jeg var lidt ynkelig, det ved jeg godt, men mine ben var færdige. En stor del af The Lord Of The Rings er optaget i Nationalparken, der har tre aktive vulkaner. Ja Mt Doom er en af dem, så jeg har gået på en aktiv vulkan! Jeg så dog ikke noget lava, hvilket nok var meget godt, jeg tro muligvis, jeg var gået lidt i chok, hvis jeg havde set lava. Når jeg tænker tilbage, så er jeg ikke helt klar over, hvorfor jeg gik i et område med aktive vulkaner, da jeg er virkelig bange for vulkaner. Nåh ja, det var jo et par dage siden og der var jo intet sket. De har haft et par vulkanudbrud i Tongariro, der har taget en del menneskeliv.

Efter den to timer lange gå tur, som de fleste gik ud på, kørte vi fem minutter for at tage en ti minutters gå tur. Den gå tur ville fører os til den flod hvor Gollum fanger og spiser fisk i den ene film. Det var lidt sejt, at se det sted.

Næste stop blev en is butik, med rigtig god is og til en rigtig billig pris. Jeg fik tre kugler is til 3 dollars! Det svarer nogenlunde til 15 kr. og det var med vaffel, selvom deres vafler er underlige og på ingen måde lige så gode, som dem vi har derhjemme.

En lille dal, uden nogen dækning

Efter vores is stop skulle vi mod River Valley. Vi skulle ned af en snæver og snoet vej, hvilket er rimelig interessant når man kører med en bus. Det var en utrolig smuk lille dal. Vi kom virkelig helt ned i bunden af dalen, hvilket betød at der ikke var nogen dækning, hvilket jeg tro var lidt hårdt for et par stykker, hvilket jeg fandt lidt underholdende. Jeg synes det var dejligt befriende! Vi var virkelig kommet ud midt i ingen ting! Virkelig fantastisk smuk dal!

Da de andre skulle ud og rafte eller ride (jeg var slet ikke misundelig på nogen af delene) om morgenen, gik jeg en tur rundt i området. Man kunne tage en lille kurv over på den anden side af floden og så ellers bare gå op af bakken. Det var virkelig fedt at se hele området! Det er en meget frodig lille dal. Jeg gik og fløjtede lidt med fuglene, det er lidt hyggeligt når de svarer en. Jeg gik så langt jeg kunne, hvilket egentlig ikke var særlig langt, men jeg kom til at skilt, der forbød at man gik videre, da det var et jagtområde. Jeg skulle ikke nyde noget af at gå ind på et jagtområde, det ved jeg godt ville være dumt, så jeg vendte om og gik tilbage mod hytten.

Bussen kørte mod Wellington i dag, hvilket betyder at mit eventyr på Nordøen, næsten er overstået. Det er jeg sgu lidt ked af, men der er jo ikke rigtig noget at gøre ved og i næste uge tager jeg over og besøger alle mine aussievenner, hvilket bliver fantastisk! Jeg glæder mig også til en sidste aften sammen med Daniel, Sarena, Finn-Oskar, Sven-Aksel og Helene. Det er altid skønt at kunne besøge lidt familie!

13th April 2015

MODIGT
Det var modigt af dig at gå blandt vulkaner,når jeg tænker hvor bange du er for dem...Tænker på dine mareridt efter at have set en enkel lille film om vulkaner... KYs Kyss

Tot: 2.144s; Tpl: 0.015s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0276s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.3mb