Vulkanski otok White Island

March 15th 2016
Published: March 15th 2016

Whakatane - White Island

Noč s ponedeljka na torek sva prespala v kampu ob plaži Ohope v bližini kraja Whakatane. Ker sva imela rezerviran ogled vulkanskega otoka White Island šele popoldne, sva dopoldan izkoristila za počitek in kratko kopanje.

Izlet na White Island smo začeli z vožnjo po reki Whakatane, nadaljevali pa z uro in pol trajajočo plovbo do otoka. Kraj Whakatane leži ob zalivu Bay of Plenty, ki se proti severu odpira v Pacifik. Na poti do vulkanskega otoka smo pluli mimo otoka Moutohora, ki je zaščiteno bivališče nekaterih ptic in drugih živalskih vrst. Od daleč je videti kot polž ali kot boa iz Malega princa, ki je požrla slona. Ladjo so nekaj časa spremljali tudi delfini.

Na otoku White Island je kot na drugem planetu - zelo skalnato in ponekod živo rumeno zaradi žvepla. Zasidrali smo se v enem od zalivov in se na obalo odpeljali z gumijastim čolnom. Že na ladji so nam razdelili čelade in zaščitne maske (zaradi vonja in plinov v ozračju, ki sicer niso škodljivi, lahko pa razdražijo dihalne poti). V eno uro trajajočem ogledu smo se povzpeli do kraterja edinega delujočega morskega vulkana na Novi Zelandiji. V začetku 20. stoletja so na njem pridobivali žveplo, nato pa je plaz zasul tovarno in vseh deset rudarjev. Od takrat otoku vladajo novozelandski strmoglavci in vulkanologi, ki budno spremljajo vulkansko aktivnost.

Izkušeni vodiči so natančno razložili vulkansko preteklost in sedanjost otoka. Obiskovalci smo lahko pokusili vodo, ki priteče z vulkana - imela je kovinski in kisel okus. Za konec smo si ogledali še ostanke tovarne žvepla, od katere sta večinoma ostala le les in beton, saj kovinsko orodje in pripomočki zaradi kislega ozračja hitro rjavijo in propadajo. Po koncu ogleda vulkana smo si z ladje ogledali kolonijo strmoglavcev, potem pa so nam na poti proti domu postregli še lahko kosilo.

Ogled vulkanskega otoka je bil do zdaj gotovo ena najboljših dogodivščin najinega obiska na Novi Zelandiji. Jutri načrtujeva vožnjo do jezera Taupo in kampiranje v bližini narodnega parka Tongariro.

Tot: 0.107s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 52; dbt: 0.0495s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb