The End


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Auckland
January 26th 2016
Published: January 26th 2016
Edit Blog Post

Morgen is het zo ver. Onze terugreis gaat dan beginnen. We nemen er wel wat meer tijd voor dan de heenreis. We zullen eerst een stop maken in Taipei de hoofdstad van Taiwan. Hier verblijven we een week om daarna door te vliegen naar Bangkok. We zien vooral uit naar de streetfood die daar is.

In één van mijn eerdere posts schreef ik dat er ons nog veel moois stond te wachten als ze zeggen dat de natuur van Nieuw Zeeland mooier is als die van Australië. Australië had ons dan ook verrast in dat opzicht. Maar. . het is waar! Nieuw Zeeland heeft nog wel wat meer tebieden. We hebben 5 van de 9 great tracks gedeeltelijk of geheel bewandeld. Over bergen en dalen, langs meren en stranden. Met goed en met slecht weer. Het was fantastisch! Het zal vreemd zijn weer op de platte bodem van Nederland te lopen.

Als ik de vergelijking tussen Australië en Nieuw Zeeland nog wat verder trek dan zou ik zeggen dat het reizen met een camper in Australië wat relaxter is. Er is meer ruimte voor free camping en het voelt wat minder touristisch aan. Daarnaast kregen we het gevoel dat de bevolking van Nieuw Zeeland die niets met tourisme te maken hebben, de touristen behoorlijk zat beginnen te raken. Wat ik in sommige gebieden ook best kan begrijpen. De westkust van het zuider eiland was bijvoorbeeld bezaaid met touristen. Het kan ook aan het seizoen liggen aangezien we nu midden in het hoogseizoen zitten en toen we in Australië waren was het nog lente.

We hebben 4 jaar lang gedroomd van deze reis. Onze verwachtingen waren misschien anders dan het in werkelijkheid was en dat was vooral in de eerste weken een appart gevoel. Maar toen we daar eenmaal overheen waren werdt het relaxter en relaxter. Mijn lichaam begint er ook op te reagereren. Iets waar ik van te voren stiekem al op had gehoopt. Zoals sommige van jullie wellicht weten heb ik Alopecia Areata waardoor mijn haar uitvalt. Dit is al zo vanaf mijn 11e en nadat ik tot aan mijn 14e geheel kaal was, is mijn haargroei tot aan nu ongeveer het zelfde geweest. De zon en het relaxte gevoel hebben geresulteerd in een donslaagje op mijn hoofd! Het is maar een begin maar ik hoop dat ik dit in Nederland kan doorzetten en zo al mijn haar ooit weer terug kan krijgen. We shall see!

Vanaf morgen nog ff twee weekjes een Aziatisch avontuur en dan kunnen we jullie allemaal weer zien😊 We zien daar erg naar uit! Hopelijk kunnen we iets van dit fantastische weer voor jullie meenemen.

See ya Bro!

Advertisement



Tot: 0.07s; Tpl: 0.01s; cc: 16; qc: 44; dbt: 0.0394s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb