Op du boerdurij

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Auckland » Waitakere
December 6th 2012
Published: December 6th 2012

Halo allumal, Desu week sijn wu op un boerdurei. Dat is errug leuk. Zu hebbun hier koetjus, kipputjus en heul veul plantjus. Firlu segt dat ju du plantjus kan etun, maar dat gelofun wij niet. Zu sien er maar fies uit, su lijkun helumal niet op banaantjus en ut ruikt ook niet nar honing.

Firlu en Dirruk moetun heul veul hellupun op de boerdurij. Zu plantun niewe plantjus en soms gieturun zu ook. Dat findun zu leuk. Wij hoefun niet soveul te hellupun, gulukig. Wij kunnen du heule dag spelun. Fandaag sijn wu bij de kippputjes gaan kijkun. Se hebbun er sevun. Jammur genoeg liepun se hart weg toen wu wildun kijkun. Misgien kwam dat omdat Guus heul hart 'Boe' riep. Daarna hebbun wu bij de koetjus gekekun. Die lagun lekkur in du son. Zu warun heul niewsgierug, want su kwamun muteen naar ons toe, Dat was un beetju eng, want se sijn heul groot. Sammie kreeg selfs un likju. Nu moet hij in bat van Firlu en dat fint hij niet leuk.

Toen wu du diertjus haddun bukekun gingun wu winkeltju spelun. Er kwamun egte klantun die plantjus kwamun kopun. Wij mogten helpun wegun en kijkun of allu plantjus wel mooi gunoeg warun om tu verkopun. Wu hebbun ook onsself guwogun. Firlu segt dat wu niet tu dik sijn, dus wu kunnun nog heul veul honing en banaantjus etun, jippie!

Ut is wel jammur dat ut heul veul regunt. Guus heeft sijn sonnebril nog niet noodig gehat. Firlu heeft wel niewe laarsjes en regunjasjus for ons gekogt, sodat wu ook in de regun kunnun spelun. Lekkur stampun in du plassun en glijdun over ut gras.

Firlu segt dat wu nog un paar dagun blijvun. Daarna gaan wu fietsun door ut niewe zeelant. Wij hopun dat wu agterop mogun en dat wu niet selluf hoefu te fietsun.

Nou daaaaagg!!!

Grandioos
Eindelijk deel 2, wat een superleuk verhaal met briljante foto's Kijk uit naar deel 3
6th December 2012

Liefe knufies, nog feul plusier daar!

Guus en Äpe
Dank ju wel, liefu Fera

Tot: 2.822s; Tpl: 0.052s; cc: 7; qc: 53; dbt: 0.0727s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.3mb