Fiji - NZ!

Oceania » New Zealand » North Island » Auckland » Takapuna
December 7th 2010
Published: December 25th 2010

Tur (retur?) New Zealand

Vi har taget afsked med Fi & Api og begiver os afsted mod lufthavnen. Det er en dejlig morgen og solen er paa vej op over bjergene i horisonten. Fiji viser sig fra sin mest sensationelle side, og vi har paa ingen maade lyst til at tage videre.

Koeen snegler sig hen til skranken henne i Lufthavnen. Der er en hulens bunke mennesker og Fijis lufthavn er godt nok stoerre end Tongas men lille er den nu i forhold til maengden af turister der vil afsted.
Passene bliver langet over bordet og smilende viser vi damen billetterne. Hun ryster beklagende paa hovedet. Nej, Kristine kan ikke komme med.

Aaaahr! Stres!!

New Zealand kraever en hjemrejse billet eller at man i forvejen har et visum. Kristoffer har faaet sit godkendt ugen inden, Kristines... Aabenbart ikke... Saa i huj haj hast maa der koebes en billet til Australien, der efter rejsebureauets sigende vil annulere sig selv efter et par dage (fiffigt!).

Videre hen til tjeck-in. Haandbage ruller afsted. Der ligger soerme en deodorant... Kristoffer maa loebe ud og koebe en pose, saa den gerne maa komme med...

Okay, efter da gaar det ok. Vi kommer paa flyveren, og er kun lidt nervoese for om Kristine nu kan blive lukket ind i Immigrationen i New Zealand... men ups! vi har glemt Kristoffers liggeunderlag i lufthavnen og med det vores mest vaerdifulde souvenir fra vores tonganske familie...tapakluden😞

Heldigvis. Damen der tager imod os virker kool, virker i det hele taget som om at hun har taget imod rejsenden uden hverken udrejse billet eller visum, den imaterielle billet virker altsaa som den skal. Vi bliver begge lukket ind i New Zealand og staar endnu engang i Auckland lufthavn.

Hmm.. Hvad nu? Vi har i de sidste dage proevet at faa fat i couchsurfere uden held og vi ved ikke hvad vi saa skal begive os til.
Tjecker hotmail en sidste gang for at se om der er nogen der har en sofa i Auckland, og som et solglimt paa en regnfuld dag, er der bid.
2 timer senere staar vi paa en altan med udsigt til en af de mest eftertragtede strande i Auckland, Takapuna beach.

Tot: 0.099s; Tpl: 0.009s; cc: 13; qc: 50; dbt: 0.0453s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb