Rundrejse

Published: November 19th 2010

Hello.

En lille update.

Vores sidste dage i Paihia var meget hektiske. Om onsdagen havde vi Maori cermoni, hvor vi var blevet inviteret ud til en Maori skole. Hele den velkomst cermoni der ventede os der var noget af det mest utrolige jeg nogensinde har provet. Vi performede for dem med sang og dans, og de for os(hvilket de selvfolgelig klarede en milliard gange bedre). Det var saa smukt og guddommeligt at se at hore. Men ja, det er stort set umuligt at gengive den oplevelse.

Torsdagen bod paa surfing og fredagen var dykning, hvor vi blev open water divers!

Afgang lordag morgen til Waitomo, hvor vi om sondagen var ude i deres fantastiske underjordiske grotter. Vi var 9 som var nede i Lost World, som var en 7 timers haard tur (hvilket den ikke rigtig var). Men anyway, saa var det en kampe oplevelse. Vi startede med 100 meters nedfiring i en kloft, hvorefter vi begyndte at gaa ind i grotterne. Inde i grotten var der en masse vandpassage i sma skakter, kravle i vandfald, hoppe ned i huller hvor man ikke kunne se hvor vandet var, kigge pa glowworms(beautiful!) og meget mere. En super fed tur under jorden 😊.

Dernast gik turen til Rotorua, som er kendt for deres vulkanske aktivitet. Omrader var fyldt med huller som dampede og udskilte en lakker svovl lugt - hvilket er grunden til at den ogsa henvises til som aeggebyen.
Omn tirsdagen var vi ude at riverrafte og se Hobbiton fra Ringenes herre. Hobbiton er under genopbygning grundet indspilningen af Hobbiten, saa alle huse, bygninger osv var der, hvilket var super fedt at se. Vi har lige set ringenes herre 1, saa der kunne vi selvfolgelig ikk lade vare med at rabe "der har jeg staaet".

Om torsdagen tog vi videre fra Rotourua og saa en masse ting, fx Lady Knox, en gejser som sprojter vand 15m op i luften samt Lake Taupo, NZs storste soe. Vi endte turen i national Park (en by).

I dag har vi saa varet ude pa vandretur, en 6-8timers fantastisk tur, kaaret til en af verdens flotteste. Paa turen kom vi forbi Mt Ngauruhoe, aka Mount Doom, som vi var 8 som skulle op af. Damn, det var noget af en haard tur op af det bjerg, men det var alle sveddraberne vard! Fantastisk udsigt, og lidt af en triumf efters timers haardt arbejde. Nedstigningen var noget tricky grundet det loose materiale, saa teknikken var narmest at surfe pa de sma stenskred man lavede. Resten af turen indeholdt nogle flotte kratere, soer og bjerge.

I morgen skal vi til Wellington hvor vi spenderer nogle dage inden vi tager til sydoen!

haaber i alle har det godt.

Mvh Simon <3 <3 <3

Tot: 0.073s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0438s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb