Rarotonga...

Cook Islands' flag
Oceania » Cook Islands » Rarotonga
May 23rd 2008
Published: May 23rd 2008

Etter en 10 timers lang flytur var vi paa plass paa paradisoeya Rarotonga.
Her hadde vi egentlig ikke lagt store planene bortsett fra soling, bading og selvfoelgelig 17.mai feiring. Vi skulle ogsaa treffe igjen Par her som vi moette paa Hawaii.
Vi havna igjen paa et bra hostel, Varas beach house, som laa perfekt til paa stranda med stor solterasse. Den fikk vi ikke mye bruk for gitt, vi hadde vel totalt 4 dager med sol.
Saa, hva gjoer man paa en paradisoey naar man nesten er blakke og i regnvaer? Vi sov lenge, leste boeker, spilte mye kort og selvfoelgelig festa litt 😊

Endelig kom 17.mai som vi hadde gleda oss til saa lenge, planla allerede paa Hawaii sammen med Par at vi skulle ha skikkelig 17.mai feiring paa Rarotonga.
Dagen begynte med at vi vaakna opp litt reduserte fra kvelden foer, og saa ut av vinduet, regn!
Men siden det var 17.mai tvang vi oss opp for aa dra ned til byen paa et marked, som kun var oppe til 12.00. Utrolig meningsloest tidspunkt aa stenge et marked paa.
Uansett dro vi ned, tusla litt rundt, endte opp med aa ikke kjoepe noen ting for saa etter aa ha spist frokost/lunsj gikk for aa titte litt i butikker. Men, neida, alle butikkene stengte kl. 13 paa loerdager. Tilfeldigvis kom vi over en butikk som ikke hadde rekt aa stenge enda, saa vi fikk shoppa litt solbriller som troest for vaar stusselige nasjonaldag. Etter det var det bare aa hoppe paa bussen tilbake til hostellet, ogsaa la vi oss rett og slett for aa ta en liten lur. Vi var utrolig misfornoeyde med nasjonaldagen saa langt, helt til vi utpaa kvelden fant ut at vi maatte ha 17.mai middag. Vi skulle bare gaa opp til den lokale kiosken for aa laane telefonen, saa vi kunne bestille indisk delivery. Da vi plutselig fant det norske flagget 😊 Ingen av oss har noen sinne vaert saa glad for aa se et norsk flagg. Etter aa ha slaatt av en prat med sjefen, fikk vi til slutt laane flagget - mot at Vilde la igjen foererkortet sitt som depositum. Flagget var nemlig gammelt og han hadde faatt det som souvenir av en norsk venn. -Dagen var redda! I lykkerus gikk vi tilbake til Varas mens vi sang nasjonalsangen av full hals. Ja, folk saa kanskje litt rart paa oss 😊

Vi
Naar sola skinte var det helt nydelig..Naar sola skinte var det helt nydelig..Naar sola skinte var det helt nydelig..

bare synd at den ikke gjorde det saa alt for mye..
kom tilbake, smaasprang for aa faa paa oss kjolene og hawaiirosene vaare.. Naa var vi klare for 17.mai feiring!!
Samme dag hadde det ankommet to svenske jenter og en danske som mer enn gjerne ville vaere med aa feire nasjonaldagen med oss, etterhvert ble ogsaa to new zealandere med, som syntes det var kjempestas med 17.mai! HIPP HURRAY IT'S NORWAYDAY!!! =) Kvelden endte til slutt med aa gaa i tog i rundkjoeringa uttafor hostellet mens vi sang Ja, vi elsker, hvorhen du gaar i li og fjell og roeyka cubanske sigarer 😊
Dette er en 17.mai feiring vi absolutt ikke kommer til aa glemme med det foerste!

Vaare siste dager paa Rarotonga fikk vi heldigvis litt sol, saa vi noet denne saa godt vi kunne. 😊 Vi fikk ogsaa hatt en avskjedsmiddag med 17.mai gjengen, og vi koste oss skikkelig med indisk mat. Vi hadde ogsaa tenkt oss en tur ut etterpaa, men da fant vi ingen barer som var aapne.. Egentlig skulle de faktisk hatt aapne til midnatt, for det er da barene her stenger, utenom paa fredager, da er de gaerne og har oppe helt til 2!! 😉

Onsdag 21.mai floey vi fra Rarotonga til New Zealand - Auckland.. Det var ganske merkelig aa sette seg paa flyet kl. 17 paa onsdag, og saa 4 timer senere var vi i New Zealand hvor det var torsdag og kl. var 20.. Saa naa er vi plutselig 10 timer foran dere der hjemme! I dag har vi bare tusla rundt her i Auckland, og i kveld blir det kino.. Ganske saa kaldt her da, sikkert noenlunde samme temperatur som hjemme?? I morgen busser vi til Taupo hvor den store planen er fallskjermhopping. Vi begge blir kvalme bare av tanken paa dette, saa det kan jo bli spennende... Adios! 😊

Som vanlig har vi litt problemer med litt bilder og saant.. Denne gangen er det minnekortet til Linda som driver og fusker.. Forhaapentligvis greier en "fotoekspert" aa finne dem frem igjen, saa vi satser paa at det kommer mer bilder om faa dager. 😊

HOH!!!!HOH!!!!
HOH!!!!

Jon forlangte at vi hadde et vikingbroel siden vi er ekte vikinger, saa det ble mye av det..

23rd May 2008

17. mai feiring på Rarotonga
Det var morsomt å lese om 17. maifeiringa deres. Det Norske flagget gjør nok noe med oss alle denne dagen, og kanskje enda mere når man er langt hjemmefra. :) Er ikke så sikker på at den fallskjermhoppinga høres så bra ut.............huff..... men det blir spennende å høre hvordan det var. Begynner snart nedtellinga til dere er hjemme igjen - det blir godt. Kos dere fortsatt og nyt livet. Klem fra mamma og pappa.
24th May 2008

Mamma og Pappa!
Ja, til slutt fikk vi virkelig feira den store dagen, og det skikkelig ogsaa :) veldig goey! Fallskjermhopping ja, vi er litt smaaskeptiske vi ogsaa, naa har vi faktisk booka, saa i maarra kl 11.40 er det for seint aa ombestemme seg gitt.. Gledegruer oss veldig! Haaper dere koser dere hjemme i vaarsola, her er det skikkelig hoestvaer, sur vind og gule traer, akkurat som hoesten hjemme! stoor kos fra Linda
24th May 2008

lesepause med vilde-linda blog = motivasjon at det snart er sommerferie og sol på meg også:)

Tot: 0.094s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 52; dbt: 0.0681s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb