Groeten uit Perth

Oceania » Australia » Western Australia » Perth » Perth City
April 28th 2012
Published: April 28th 2012

We zijn hier nu bijna 2 weken in Perth en we amuseren ons nog steeds bij Tom & Marcia. Verleden week is Tom ziek geweest, een grote verkoudheid. Maar dankzij mijn echinacea druppels is hij overeind gebleven en kwam het geen griep. Ook Marcia heeft verleden week het niet te gemakkelijk gehad. Verleden week kwam de loodgieter en hij vertelde dat het toilet (dat er al 26 jaar staat) moest vervangen worden. De dag nadien was het toilet vervangen maar we mochten er 24 uur niet op. Voor pipi werd het aan de 'lemontree' (de citroenen worden toch geel en het is goed voor de boom aldus Tom) en de rest is in het shoppingcenter aan de overkant van de straat.
Dus Marcia ging naar de citroenboom in het midden van de nacht en wou het licht niet aanmaken en viel over de afwasmachine dat blijbkaar nog openstond. Haar knie zwol helemaal op en haar neus was aan het bloeden.

De volgende morgen kon ze gelukkig direct terecht bij haar Bowentherapeut en zij kon gelukkig zeggen dat haar knie en neus niet gebroken was dus dat ze geen x-ray's en andere dokters moest zien. Haar knie is al véél beter dan voorheen en ze kan er al terug op wandelen. Ik had Arnica in mijn tas zitten en smeerde het op haar knie. Ook kocht ik Goanna (deep heat cream met essentiële oliën) en Marcia gebruikt dit nu ook.
Alles verloopt heel goed. En ook haar neus is praktisch ok.

Dus we helpen Tom en Marcia veel (zoals je gevraagd had mama , maar uit onszelf gingen we dat ook wel doen hoor).
En Marcia maakt heerlijke vegetarische gerechten klaar! We zijn hier echt culinair verwend!
En ik maak dan broodpudding of chocoladeganache en sabayon in de plaats terug. En tiramisu met speculoos (de mensen hier kennen dat niet en de tiramisu was dus een treffer bij Marcia's vriendinnen).

O ja, voor de mensen die Tom & Marcia niet kennen. Deze mensen zijn vrienden van mijn grootouders (uit Kortrijk). Tom is geboren in Ieper (hij is 85 nu) en met de oorlog naar Kortrijk verhuisd en nadien heeft hij de ganse wereld afgereisd om overal een beetje te werken. Uiteindelijk kwam hij terecht in Australië en heeft hij daar 3 kinderen verwekt bij zijn 1e vrouw. Hij was 60 toen hij Marcia leerde kennen in Perth en Marcia was toen wat jonger (beiden weduwe/weduwnaar). En Marcia heeft ook 3 kinderen en een heleboel klein en achterkleinkinderen die overal wonen behalve in Perth. Dus ze ziet iedereen maar es om de 2 of 4 jaar en moet een vliegtuig nemen om hen te zien. Alsook Tom zijn kinderen wonen overal in Australië.
We zien Tom en Marcia regelmatig. Wij hebben geluk dat ze tot nu toe om de 2 jaar kwame voor een langere vakantie.
Hopelijk ziet de familie hen nog es terug, maar ze zijn ook al ouder aan het worden en een 20 uur durende vlucht is natuurlijk zwaar voor iemand van 85.

We zijn wel héél blij dat we hier mogen verblijven en we hebben al beloofd dat we nog es gaan terugkomen naar Perth.
Uiteindelijk is het voor ons wel gemakkelijker dan voor hen (vooral vanwege hun leeftijd).
We voelden ons direct welkom in hun huis en ook zij zeggen elke dag dankjewel dat we bij jouw familie welkom waren, en voor het lekkere eten.
O ja,nog een aantal dingen dat je hier in Australië niet vindt (zelfde als in NZ): washandjes!! Hier gebruikt men een soort kleine handdoek en het is echt onhandig. Dus mama en papa, mocht je nog es iets opsturen....washandjes graag.

Tot: 0.146s; Tpl: 0.013s; cc: 9; qc: 43; dbt: 0.0894s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb