hejsa


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Western Australia » Exmouth
May 6th 2006
Published: May 6th 2006
Edit Blog Post

hej alle sammen

der er sket en del siden sidst jeg skrev, beklager der gaar saa lang tid i mellem. efter mit arbejde paa farmen, tog direkte til alberny, hvor jeg blev nogle dage. jeg fik set byen og omraaedet. og heldig som jeg er fandt jeg nogle at rejse videre med op af kysten mod perth. de havde nogle pladser i bilen og skulle sammen vej saa det var bare skoent. det var 3 fyre 2 fra belgium og en englaender. ganske flinke folk og det vidste jeg ogsaa at blive en ganske god tur. vi tog en lille uge at tage op til perth. og paa vejen besoegte vi en lille by kaldet denmark, tretop gangbro den laengste i verden, en masse skov og flotte treer. det er et meget flot omraade der syd fra perth. meget groent, minde meget om danmark selv vejret var lige som hjemme. koldt og regnefuldt. vi besoegte ogsaa en vineri, hvor de lavede honing vin. det smagte helt fantastisk og honing is super laekkert. det eneste uheldige der skete var at jeg mistede min mobil. den kom paa en svoemme tur i min lomme og det kunne den ikke lige holde til. vi var ude og koere 4 hjul koersel i nogle sandune og paa en strand. og det endte med at vi koerte fast, paa stranden og tidevandet var paa vej ind. det var ret skraekkeligt og hvis det ikke var fordi der lige kom nogle forbi havde vi nok aldrig faaet bilen fri. en oplevelse jeg aldrig vil glemme. efter perth var det tid til min anden tur, guirdet tur til exmouth. ogsaa en super tur, men der var utroligt meget koerelsel. fra perth til exmouth er der ca 1500 km. saa der var meget siden i en bus. men jeg moedte en masse flinke mennesker. og vi saa en masse spaendende steder. blandt andet monkey mia, hvor vilde delfiner kommer ind til stranden for at blive fordret. vi rapellede ned af en klippe i en fin nationnal park. og jeg snoklede for foerste gang da vi kom til coral bay. men den storste oplevelse jeg har haft ind til nu var da jeg i gaar her i exmouth tog paa hvalhaj tur. vi var ude og snokle med denne verdens stoerste fisk, kan blive op til 15 m lang. det er bare den stoerst oplevelse jeg har haft her i aus, hvis ikke nogle sinde. kan ikke beskrives, men det hele blev filmet saa det kan i se naar jeg kommer hjem. idag moedtes jeg med peter og anita og i morgen gaar turen videre nord paa. det var kort fortalt, hvad jeg har lavet siden sidst. det bliver aldrig saa deltalgeret naar jeg kommer saa meget bagefter. og jeg beklager men det bliver nok ogsaa saadan, den naeste tid. for vi kommer nok til at tilbringe meget tid ude i det vilde. ja og her er hellere ikke mobil forbindelse. saa i skal ikke undere jer hvis jeg ikke svare evt. smsere.

knus herfra

Advertisement



Tot: 0.087s; Tpl: 0.008s; cc: 10; qc: 46; dbt: 0.0609s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb