Temperaturen paa sit hoejeste

Temperatur i dag: 39 grader med vind op ad eftermiddag

Farve i mit hovede: Roed

Farve paa Mortens ryg: roed

Farve paa Freja og Idas kinder: roed

Temperatur varsel for imorgen: kun 34 grader....

Temperatur varsel for tirsdag: 26 grader (vi krydser fingre)

I gaar var vi i Donnybrook. Byen ligger lidt inde i landet. Ja, saa har vi proevet det. Man bliver jo vanvittig naar det er taet ved 40 grader, ikke en vind og ingen skygge!!!!!!! Men legepladsen var fed. Det kan de daeleme finde ud af hernede. Der kan Frederikssund godt tage paa studietur ud i hvordan man aktiverer boern. Suk!

Eftermiddag og aften foregik hos Poul og Elise, et britisk vennepar som har boet her i 7 aar. De bor 15 min. koersel udenfor Bunbury i det vi vel vil kalde "the bush". Totalt fedt hus og saa en svoemmespa som vi tilbragte en del tid i. Vi hoerte kookaburra om aftenen, saa vilde kaenguruer taet ved huset og spiste haj til middag tilberedt - naturligvis - paa barbien (= grill). Suveraen hyggelig aften. Pigerne bad paa skift om at blive putte i gastevaerelset og det goer jo bare livet lidt lettere naar man har boern der selv kan sige, at de vil i seng kl. 19 og 20:30!

Idag fik jeg igen lavet yoga paa terrassen. Denne gang allerede kl. 7 hvor det endnu ikke var alt for varmt. Vi forlod alle 4 matriklen kl. 9:30 og koerte sydpaa (hvem orker at tage nordpaa i denne hede?!?!). Det var allerede stegende hedt. Vi havde booket togtur paa verdens anden laengste mole (1,800 km) ud til et undervands observatorium i byen Busselton. En rigtig turistmagnet som vel egentlig godt kunne minde om en hvilken som helst solbeskinnet by i Sydeuropa. Togturen var flot og vi saa mange eksotiske fisk under vandet + to dykkere :-)

Vi gik paa stranden bagefter og fik os liiiiige lidt for meget sol. Nu er der der vist snart tanket op paa d-vitaminerne! I oevrigt siges det, at australierne efterhaanden er blevet saa solforskraekkede, at de ligesom os i norden er i underskud for d-vitaminer. Absurd....

Til aften fik vi i oevrigt sild og rugbroed. Igen en anderledes men ganske smagfuld oplevelse.

Spa poolSpa pool
Spa pool

Freja har laert at dykke
Noegen IdaNoegen Ida
Noegen Ida

Heldigvis er australierne ikke saa skraemte over noegne boern som man er i USA og Canada, men noegne kvinder i kvindernes omklaedningsrum er de ikke vant til.... Oh well.... Det er heller ikke forbudt at bade toploes, men ingen goer det (undtagen Rhina og jeg naar det passer os). Samme tendens ses jo ogsaa i DK.
Blaat vand!!!Blaat vand!!!
Blaat vand!!!

I toget paa molen ud til oberservatoriet under vand.

Tot: 0.091s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0481s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb