Broomessa

June 15th 2007
Published: August 22nd 2007

Zanders @ Cable BeachZanders @ Cable BeachZanders @ Cable Beach

Meitsin duunipaikka
Broomeen saavuttuamme vietimme pari paivaa lekotellen ja saksalaispariskunta Michael ja Caroline saapuivat paivan myohemmin sinne ja olimme varanneet heille paikan meidan vieresta. Vietimme sitten aikaa heidan kanssaan: grillasimme, joimme viinia ja pelasimme Cluedoa ja pokeria ja rentouduimme altaalla. Kaikki otokat tuntuivat olevan jattilaiskokoisia. Ja illalla saattoi seurata rukoilijasirkkojen, geggojen ja isojen hamahakkien metsastystouhuja. Gegot ovat melkoisen kova aanisia.

Rahatilanne alkoi nayttaa taas aika huonolta joten otimme itseamme niskasta kiinni ja aloimme tosissamme tyopaikan metsastyksen parin paivan loikoilun jalkeen. Bongasimme kaupungilla ilmoitustaululla tyopaikan sandblasterina eli hiekkapuhaltajana joka sopisi Teemulle. Hyvapalkkaista tyota vaikkakin tosi raskasta fyysisesti. Teemu soitti sinne ja ne pyys sita kaymaan paikalla seuraavana aamuna. Mun piti siis sit loytaa joku duuni lahelta leirinta aluetta koska Teemu tarvitsis autoa duunimatkoihin eika ehtis heittaa mua duuniin. Ma kavin sit kysyy parista lahiravintolasta tarjoilijan duunia ja heti toinen tarppas. Paasisin alottaa heti seuraavana paivana Zanders at Cable Beach nimisessa rantaravintolassa. Taa webbikamera on sijotettu Zandersiin ja nayttaa sielta avautuvan nakyman: www.broomecam.com

Teemukin sai sit heti seuraavana paivana sen hiekkapuhaltajan duunin 25 dollarin tuntipalkalla. Mulla tuntipalkka oli vaan 17,65..aina naisia sorsitaan. No yhteiseen matkarahastoon ne kaikki rahat kummiskii meni et hyva et ees toinen tienas paremmin. Teemun paivat oli tosi pitkia ja sen piti olla jo kuudelta aamulla duunissa ja se paas vasta puol viidelta iltapaivalla. Mulla oli kasista neljaan duuni, mika on kyl tosi harvinaista ravintola alalla mut onneks Zanders oli auki koko paivan ja ma sain valita mun tyovuorot. Se sopi mulle loistavasti! Tein sit vastapainoks hiukan enempi paivia et paastiin suunnilleen samoihin tuntimaarassa mita oltiin tehty toita Teemun kans loppujen lopuks.

Hiukan vajaa nelja viikkoa tehtiin toita urakalla ja illalla oltiin molemmat niin vasyneita etta suihkun ja illallisen jalkeen uni maittoi. Viikonloppusin kaytiin sitten katsastamassa Broomen yoelamaa mika ei kylla hirmusen haavi ole pidemman paalle. Siella on kaksi baaria minne kaikki menee ja parin kerran jalkeen alkaa kyllastyttamaan jo...semmonen pikkukylameininki. Aika paljon aboriginaalien valienselvittelyja ym. Nahtiin kyl yks niin huvittava miss marka t-paita kisa siel Oasis yokerhossa. Oikeesti kaikkee ne ihmiset tekeekin rahan eteen. Siin oli mukana yks vanhempi aboriginaali nainenkii osallistumassa ja se lahestulkoon vei voiton vaikkei todellakaan ollut mistaan hehkeimmasta paasta. Oli kyl aikas nolon nakosta touhua ja Teemua havetti ihan hulluna niiden naisten puolesta.

Vikana viikonloppuna kaytiin Krokotiilipuistossa Teemun kans. Siel tuli hyvaa infoo krokotiileista ja miten erottaa ihmiselle vaarattoman makeanveden krokotiilin suolaisenveden krokotiilista. Sain pidella krokotiilivauvaa sylissakin, ihan sulonen se semmosena pikkusena oli, vaikkakin ois ehka purru pahasti jollei sil ois ollu narua kuonon ymparilla. Ne isot oli aika pelottavia.

Mina ja yksi ruotsalainen Kajsa lopetettiin tyot samaan aikaan Zandersissa ja pidettiin sitten yhdessa laksiaiset Oasiksessa. Oli kiva nahda viela viimesen kerran tyokavereita ennen kun lahdettiin Teemun kanssa jatkamaan matkaa kohti Darwinia seuraavana aamuna. Oli taas todella helpottavaa paasta jatkamaan matkaa. Broomen kokoisella pikkukaupungilla ei ollut enaa mitaan tarjottavaa meille.

KrokotiilipuistossaKrokotiilipuistossa
Krokotiilipuistossa

Krokojen ruokintaa

Tot: 0.11s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 56; dbt: 0.0716s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb